תרגיל אווירי משותף לחילות האוויר של רוסיה וסוריה - בשמי סוריה

משרד ההגנה הסורי הודיע שבתרגיל המשותף משתתפים מטוסי קרב סוחוי SU-35 של חיל האוויר הרוסי וששה מטוסי מיג-23 ומיג-29 של חיל האוויר הסורי

By Anna Zvereva from Tallinn, Estonia - Russian Air Force, RF-81719, Sukhoi Su-35S, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=87442117

תרגיל אווירי ראשון מזה זמן רב משותף לחילות האוויר של סוריה ושל רוסיה בשמי סוריה. סוריה ורוסיה גם תגברו כוחות קרקעיים בצפון סוריה מחשש למתקפה של צבא טורקיה נגד הכורדים.

משרד ההגנה הסורי הודיע שבתרגיל המשותף משתתפים מטוסי קרב סוחוי SU-35 של חיל האוויר הרוסי וששה מטוסי מיג-23 ומיג-29 של חיל האוויר הסורי, שדימו בתרגיל מתקפת מטוסי קרב וכטמ"מים נגד סוריה.

לפני כשבועיים הודיע הנשיא ארדואן שצבא יפתח בקרוב במבצע צבאי המכוון נגד הכורדים בצפון סוריה אך נועד להרחיב את אזור הביטחון בן 30 ק"מ לאורך הגבול בין שתי המדינות.

מוסקבה הזהירה את טורקיה לבל תפתח במתקפה צבאית, ולאנקרה עומד להגיע היום שר החוץ סרגיי לברוב לשיחות בנושא הזה.

סוכנות רויטרס מוסרת כי אין עדיין סימנים לתגבור כוחות טורקיים לאורך הגבול, אך באחרונה היו שם אירועי ירי רבים של רקטות וארטילריה משני עברי הגבול.

דובר הצבא הלאומי הסורי, הנתמך על ידי הטורקים, מסר שהרוסים תגברו כוחות באזור הסכסוך וכך גם הצבא הסורי ומיליציות סוריות פרו-איראניות. צילומי לוויין הראו מסוקים רוסיים נוחתים בבסיס אוויר ליד תל-ריפאעת. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית