יפן מתכננת לפתח כלי טיס לא מאויש תוקף

הכטמ"מים שמתכננת ממשלת יפן יצוידו בבינה מלאכותית, יטוסו אוטונומית, יקבלו פקודות מטייסים שכנים ויתקפו לפי פקודה

By Alan Wilson from Peterborough, Cambs, UK - Fuji TACOM ‘1004’, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=82797587

יפן מתכננת לפתח כלי טיס לא מאויש תוקף שמשימתו תהיה סיוע ותמיכה במטוסי קרב מאוישים, כחלק מכוונת ממשלת טוקיו לחזק את ההגנה האווירית ולהרתיע אויב. 

תפקיד הכטמ"מ החדש יהי גילוי וזיהוי מוקדם של מטוסי אויב וטיליו. בכוונת הממשלה לחמש את הכטמ"מ בטילים שיירטו טילי אויב. עד שנת 2025 מתוכנן לבנות אב-טיפוס, לייצור הכטמ"מים עד 2035 ואחרי כן לפריסה בצבא.

NIKKEI ASIA מדווח כטמ"מים היו "משני משחק" ששינו את צורת הלחימה באוקראינה, כאשר כטמ"מים של צבא אוקראינה תקפו כלי שיט רוסיים. יפן, כמו ארה"ב, סבורה שפעילות אווירית התקפית של כטמ"מים תעמוד במוקד הלחימה בעתיד.

הכטמ"מים שמתכננת ממשלת יפן יצוידו בבינה מלאכותית, יטוסו אוטונומית, יקבלו פקודות מטייסים שכנים ויתקפו לפי פקודה ממערכת AI תוך התחשבות בתנאי השטח ומזג האוויר. 

עד כה השתמשה יפן במל"טים האמריקניים הגדולים GLOBAL HAWK אך החידוש עתה הוא השת"פ בין כלי טייס אוטונומיים לבין מטוסים עם טייסים בזירת לחימה.

מדברים גם על המחיר: מחירו של מטוס קרב מאויש הוא פי כמה וכמה ממחיר כטמ"מ. מחיר ממוצע של מטוס קרב הוא כ-77 מיליון דולר ומחיר כטמ"מ נמוך בהרבה מאוד.

כשמדברים בטוקיו על יריבים, הכוונה לסין ולרוסיה ומלחמת אוקראינה היא שעוררה דאגות בטוקיו. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית