מרכבות האש הסתיים: קרוב למאה מטוסים של חיל האוויר "גיהצו" את מזרח הים התיכון בטיסות מישראל לצפון קפריסין

חיל האוויר ביצע תרגיל 'חץ קטלני' בזירה הצפונית יחד עם עוצבת הפלדה, אוגדה 162 | בקפריסין התקיים תרגיל 'מעבר לאופק' בהשתתפות זרועות היבשה, האוויר והים

אילוסטרציה. צילום: דובר צה״ל 

במשך חודש של תרגיל לחימה מהגדולים בתולדות צה"ל "כבש" הצבא את קפריסין השכנה, "תקף את איראן" ותרגל את רוב שיטות ודרכי הלחימה של צה"ל ביבשה, באוויר ובים.

קרוב למאה מטוסים של חיל האוויר "גיהצו" את מזרח הים התיכון בטיסות מישראל לצפון קפריסין משם חזרה לתקוף מטרות בישראל, כולל תדלוק אווירי בדרך.

שייטת 13 תרגלה מה שהיא יודעת לעשות, מסוקי יסעור טסו נמוך, כמה עשרות מטרים מעל ראשו של קפריסאי. עד כדי כך שמפלגת האופוזיציה בקפריסין טענה שתרגיל כזה הוא מסוכן למדינה, ו"אי אפשר להפוך את השטחים ואת ערי ארצנו למגרש האימונים של צבא זר". אולם לא היו תלונות של אזרחים.

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי עקב אחר התרגיל מקרוב מאוד וסיכם: "צה"ל יוצא מהתרגיל הזה עם ביטחון גבוה ביכולות וברמת הביצוע שלו. הרבה יותר מושחז, הרבה יותר מתואם והרבה יותר מודרני ומוכן". 

לסיום התרגיל נערך מסדר צבאי במפרץ חיפה, בו הביעו הרמטכ"ל ומפקדי הכוחות הערכה לכוחות ולכל בעלי המקצועות.

חיל האוויר ביצע תרגיל 'חץ קטלני' בזירה הצפונית יחד עם עוצבת הפלדה, אוגדה 162. אגף המודיעין תרגל לראשונה את מרכז המודיעין להגנה ולתמרון, ואילו אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה תרגל פריסה רשת לוגיסטית רב-זירתית.

בקפריסין התקיים תרגיל 'מעבר לאופק' בהשתתפות זרועות היבשה, האוויר והים, כאשר מפקדת העומק פקדה על מבצעים של פגיעה במפקדות האויב בעומק שטח האויב.

במהלך התרגיל ביקרו בו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, חברי ועדת החוץ והביטחון וחברי הקבינט הביטחוני.

הרמטכ"ל אמר בדברי הסיכום כי קיימת שותפות עמוקה בין הזרועות ובין יחידות צה"ל, המבוססת על אמון הדדי וחברות, וזו עוצמה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית