חברת BIRD Aerosystems נכנסת לתחום הגנה אקטיבית לרק״מ

שני המוצרים, שיושקו בתערוכת יורסאטורי 2022, הם סנסור ה-Hybrid-Eye, מערכת גילוי ואימות דואלית המשפרת את ההגנה על כלי רכב משוריינים ומכ"ם ה- µMPR, מכ"ם מיניאטורי להתקנה על מל"טים קטנים ובינוניים עבור משימות סיור ימיות וקרקעיות

תמונה: BIRD Aerosystems

חברת BIRD Aerosystems הישראלית תשיק בתערוכת יורוסאטורי 2022, שתערך בפריז באמצע חודש יוני, שני מוצרים חדשים - סנסור ה-Hybrid-Eye, מערכת גילוי ואימות דואלית המשפרת את ההגנה על כלי רכב משוריינים ומכ"ם ה- µMPR, מכ"ם מיניאטורי להתקנה על מל"טים קטנים ובינוניים עבור משימות סיור ימיות וקרקעיות. 

לדברי החברה, הפתרונות החדשים הם קטנים וקלי משקל, אידיאליים עבור פלטפורמות בינוניות וקטנות, ומציעים רמה חדשה של זיהוי והגנה שלא הייתה חלק מהיכולות של מערכות כאלה קודם לכן. 

Hybrid-Eye היא מערכת גילוי ואימות מתקדמת, המיועדת למיקסום ההגנה של כלי רכב משוריינים מפני מגוון רחב של איומים כגון טילי נ"ט, RPG, מל"טים וארטילריה. המערכת מותאמת לשימוש כחלק מחליפת הגנה עם מערכות הגנה אקטיביות (APS) ומערכות הגנה לכלי רכב (VPS), ומספקת גילוי מהיר, אימות, ומעקב אחר האיום.

קומפקטי וקל משקל, ה- Hybrid-EYE משלב אלגוריתמים ייחודיים שפותחו על ידי החברה ומוטמעים במערכות האוויריות שלה. הוא מיועד להתקנה על כלי רכב בכל הגדלים, כולל רכבים קטנים ובינוניים, ומתאים לשימוש יחד עם מגוון מערכות יירוט (Hard-Kill and Soft-Kill). 

ה-µMPR (Micro Maritime Patrol Radar) הוא מכ"ם מיניאטורי משוכלל המאפשר הגנה אפקטיבית על גבולות ימיים וקרקעיים. בשל גודלו הקטן ומשקלו המינימלי הוא אידיאלי להתקנה על מל"טים ופלטפורמות אוויריות קטנות נוספות, ומאפשר כיסוי ימי לטווחים של עשרות ק"מ עם יכולת גילוי משופרת ועם יחס עלות-יעילות גבוה. 

רונן פקטור, מנכ"ל משותף ומייסד משותף, חברת BIRD Aerosystems, אומר: "אנו גאים להרחיב את היצע הפתרונות שלנו, ולהשיק את קו המוצרים החדש שלנו של מוצרי הגנה קרקעית. חשיבותן של מערכות מסוג זה עבור הגנה על חיי חיילים אינה מוטלת בספק, כפי שניתן היה לראות בצורה ברורה במלחמה באוקראינה.

״שני המוצרים החדשים שאנו מציגים כיום, ה-Hybrid-Eye וה- µMPR, הם קומפקטיים וקלי משקל, ומבוססים על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של בירד, שהוכיחו וממשיכות להוכיח את יעילותן לאורך שנים של פעילות מבצעית אצל מגוון לקוחות ברחבי העולם. שני המוצרים החדשים כבר נמצאים תחת חוזה מלקוח, ואני מאמין שהם מהווים רק את תחילת הדרך שלנו בעולם ההגנה הקרקעית".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית