מלחמה באוקראינה: אירופה החליטה להטיל אמברגו ייבוא נפט חלקי על רוסיה

צבא רוסיה כבר שולט בשני שלישים מהעיר סוויירודונייצק | לראשונה פורסם סרטון וידיאו באוקראינה שהראה את החימוש המשוטט המתאבד האמריקני SWITCHBKADE בפעולה

Photo: Natacha Pisarenko, Aris Messinis, Finbarr O'Reilly.

קרבות עזים מתחוללים בעיר סוויירודונייצק, וצבא רוסיה כבר שולט בשני שלישים מהעיר שנהרסה כמעט כליל ורבבות תושבים בה לכודים במרתפים ובמקלטים.

כל הדיווחים מעידים שמוסקבה רואה בעיר הזאת במזרח אוקראינה עיר מפתח ומשימה עיקרית בדרך להשתלטות על חבל דונבאס ושתי הרפובליקות הבדלניות שבו.

WAR ZONE דיווח כי צבא אוקראינה פתח במתקפת נגד צפונית-מזרחית לעיר חרסון, כשהמגמה היא לנסות לנתק את תנועת הכוחות הרוסיים לדרום-מזרח המדינה. 

אתמול נחל פוטין כשלון כלכלי כאשר אירופה נקטה בצעדי סנקציות החמורות ביותר עד כה: ההחלטה שהתקבלה אתמול בבריסל היא להטיל אמברגו על 90 אחוז מיבוא הנפט הרוסי בים לאירופה עד סוף השנה.

המשמעות היא קיצוץ של שני שלישים מיצוא הנפט הרוסי לאירופה, וזו מכה כלכלית קשה. 

ההחלטה התקבלה בדיונים של מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל, והמטרה היתה לפגוע ביכולת של רוסיה לממן את המלחמה. עקב התנגדות הונגריה לצעד, הוחלט להחריג את הצינור היבשתי המוביל נפט מרוסיה ישירות להונגריה, התלויה בנפט הזה. 

מנהיגי האיחוד האירופי החליטו להיגמל מהנפט הרוסי על ידי הגברת השימוש באנרגיות מתחלפות. האמברגו על הנפט הרוסי יפגע קשות בהעברות דלק בים, ויפגע גם בסוף השנה כאשר פולין וגרמניה יפסיקו לקנות נפט ברוסיה. 

לראשונה פורסם סרטון וידיאו באוקראינה שהראה את החימוש המשוטט המתאבד האמריקני SWITCHBKADE בפעולה, כשהוא צולל אל המטרה בעת תקיפת שיירת טנקי T-72 רוסיים. הטנק שהותקף ניצב בעמדת חנייה וציוותו ישב נינוח על הצריח. לדברי האוקראינים הצוות היה שקוע בשתיית וודקה. 

AVIATIONIST THE מדווח שמדובר בטיל סווצ'בלייד 300 שהוא חלק מאספקת הנשק האמריקני לאוקראינה. הטווח שלו 10 ק"מ, שוהה באוויר עד 15 דקות, משקלו 2.5 ק"ג והוא נישא על ידי חייל וצולל ומתרסק על מטרתו. יש כבר גרסה משופרת סוויצ'בלייד 600 שהוא כלי כבד, 22 ק"ג, וטווחו עד 90 ק"מ. 

צבא אוקראינה החל לפרק כלי טייס וציוד שלל רוסי, וגילה שכל המערכות בכלים הרוסיים תלויות במיקרו-צ'יפים תוצרת המערב, ובעיקר תוצרת אמריקנית. שבבים מערביים התגלו במסוקים, ברכב פיקוד הגנ"א נושא מכ"ם וכן בכמה סוגי טילים. פרשנים הביעו תהיות על היכולות של רוסיה לייצר בתעשיות המקומיות מרכיבים בסיסיים כמו צ'יפים למערכות הנשק הכי מתקדמות שלהם. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית