זהר פלטי: ״סעודיה תצטרף בקרוב להסכמי אברהם״ 

ראש האגף המדיני-בטחוני במשרד הבטחון טוען כי איראן מאיימת על ישראל בתימן, עירק ובסוריה. פלטי: "בניגוד לעבר, האיראנים ממששים את האיומים שלהם במזרח התיכון, הסכמי אברהם הם האיזון לאיום הזה, גם סעודיה תצטרף"

קרדיט: ברונו שרביט

במסגרת כנס "והארץ תשקוט? ישראל, לבנון, 40 שנה" שנערך אתמול (ב) על ידי מכון טרומן באוניברסיטה העברית לרגל 40 שנה לכניסת צה"ל לבנון נערך פאנל "מותחים גבולות: על גבולות, בטחון ואסטרטגיה". 

במסגרת הפאנל שהנחתה העיתונאית טלי ליפקין שחק, דיבר ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי שהבהיר בנוגע לפעילות השב"כ בלבנון - "השב"כ טבע בבוץ הלבנוני". 

משתתף נוסף היה ראש האגף הבטחוני-מדיני במשרד הביטחון עד לא מזמן זוהר פלטי שהתייחס לאיום האיראני שהתבסס לראשונה בלבנון. "עד לפני חמש שנים לאיראנים היה בעיקר את חיזבאללה, בחמש שנים האחרונות הם הצליחו למצב את עצמם ולאיים על ישראל בתימן, עירק וכמובן בסוריה".  

לדברי פלטי הסכמי אברהם הם התשובה לכך."התשובה לאיומים מסוריה, הם הסכמי אברהם, אני בטוח שגם סעודיה תצטרף בקרוב. גילוי מעניין נוסף של פלטי היה בנוגע למימון פעילות השב"כ בלבנון. "היו ויכוחים על הפעלת השירות שם עם 504, אבל בסוף הצבא הוא זה שמימן את שהות השב"כ".

בכיר במוסד ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר ראובן מרחב ביקש להעביר מסר למקבלי ההחלטות היום. "מספר מקבלי ההחלטות קטן. חשוב שהם יקבלו את המידע הנכון וידעו להבחין בין טפל ועיקר." 

חוקרת היחסים הבינלאומיים אור רביבנוביץ  ביקשה להשליך מלבנון על אירועי צעדת הדגלים אמש. "אין ספק שתמונות כמו צעדת הדגלים פוגעות ביכולות של ישראל להשיג לגיטימציה בעולם. ״ 

הטייס וההיסטוריון ד"ר יגאל קיפניס שכתב את הספר "לבנון 1982" סיכם: "אחד מלקחי המלחמה שאסור לדרג המדיני להכניס את הדרג הצבאי לסיטואציות שהוא לא יכול לצאת מהן."

כנס "והארץ תשקוט? ישראל, לבנון 40 שנה" של מכון טרומן לשלום מתקיים באולם הסנאט באוניברסיטה העברית לאורך יום שני 30.05. בכנס יתקיימו מספר מושבים ופאנלים שיעסקו בהיבטים שונים של המלחמה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית