אירונאוטיקס חושפת את Orbiter 4: כטב"מ טקטי עם יכולות המראה/נחיתה אנכיות

כוחות המשתמשים בכטב"מ יוכלו לבחור בשיגור ו/או נחיתה שלu באמצעות מצנח או המראה ונחיתה אנכית,  בהתאם למשימה. החשיפה, על פי הערכה, קשורה לפרויקט בהודו

קרדיט תמונות: Aeronautics Group

Aeronautics Group, ספקית ישראלית של פתרונות הוליסטיים משולבים המבוססים על פלטפורמות בלתי מאוישות, מטענים ייעודיים ותקשורת ליישומי ביטחון והגנת המולדת, חושפת את מערכת Orbiter 4 עם יכולת המראה / נחיתה אנכית (VTOL) גמישה. 

אירונאוטיקס טוענת כי ערכת ה-VTOL מספקת יכולות משימה מעולות ומציעה גמישות מרבית להצלחת המשימה בכל סוגי השטח. הכוחות המבצעיים יוכלו, לראשונה, להתאים את ה-Orbiter 4 לפרופילי משימה אופטימליים בכל עת ובכל מקום שיידרש. המפעיל יכול לבחור אם להמריא ולהנחית את המערכת הבלתי מאוישת באמצעות Orbiter 4 מסורתי (משגר ומצנח) וליהנות מיכולת שהייה באוויר יוצאת-דופן של 24 שעות, או לצרף את ערכת ה-VTOL להמראה ונחיתה מדויקות עם יכולת שהייה מופחתת.

לדברי החברה, ה-Orbiter 4 מספק יכולות גבוהות יותר מפלטפורמות טקטיות אחרות הפועלות כיום, עם סיבולת, שירות, גמישות תפעולית וחסכוניות רבה יותר. כפלטפורמה בלתי מאוישת טקטית מתקדמת, מרובת-משימות עם יכולת נשיאת מטענים מגוונים, עם אופציה לתפעול מעבר לקו הראייה (BLSO) ויכולת שהייה באוויר יוצאת-דופן בכל תנאי מזג האוויר, ה-Orbiter 4 משמר את היכולות המוכרות של משפחת כטב"מי Orbiter. המערכת מתאימה הן לפעילות יבשתית והן לפעילות ימית, יכולה לשאת בו-זמנית מספר מטענים, מה שמגדיל את יכולות המודיעין, מעקב וסיור (ISTAR) שלה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית