MCX Rattler של זיג זאואר נבחר כרובה להגנה עצמית של חיילי היחידות המיוחדות בצבא ארה"ב

חברת זיג זאואר מכנה את הרובה כ"פלטפורמה הדיסקרטית" ביותר שלה ואכן הקנה באורך של 5.5 אינצ'ים הופך אותו לקצר. הרובה אף מתוכנן להחלפה מהירה בין סוגי תחמושת שונים
 

https://www.sigsauer.com/sig-mcx-rattler-pcb.html

מפקדת המבצעים המיוחדים של צבא ארה"ב (SOCOM) בחרה ברובה MCX Rattler של חברת זיג זאואר כרובה להגנה עצמית של חיילי היחידות המיוחדות. ניתן לצייד רובה זה הן בתחמושת 300. ו-5.56 מ"מ.

המפקדה הוציאה לפני שבוע מכתב כוונות להעניק לזיג זאואר חוזה קבוע למשך 5 שנים, אבל לא נמסרו פרטים על כמויות וסכומים. לא ברור מתי רובים אלו יחולקו לחיילים והאם ההזמנות הראשונות כבר נמצאות בשימוש.

מפקדת המבצעים המיוחדים החלה את מלאכת החיפוש אחר רובה להגנה עצמית חדש בשנת 2017, בתקווה למצוא רובה חדש המבוסס על רובה ה-M4, רובה שיעניק למשתמשים בו יותר כוח אש ועדיין יהיה רובה קומפקטי ונישא.

המפקדה רכשה בשנת 2018 10 רובי "רטלר" לניסוי ובחינה, אבל המשיכה בחיפוש. ב-2019 יזמה המפקדה הוראת חיפוש חדשה כשהמטרה היא למצוא רובה להגנה עצמית (PDW) חדש "שניתן להסתרה עם מתפסים עליונים מסוגBlackout  300. וקת כמו לרובי ה."M4A1.

מסתבר, שלאחר כל החיפושים, המפקדה חזרה לרובה MCX רטלר. לדברי המפקדה, אין כל צורך בהצגת דגמי-אב או בשלבי פיתוח והרובה החדש מיועד לאספקה מיידית. 

חברת זיג זאואר מכנה את רובה MCX רטלר כ"פלטפורמה הדיסקרטית" ביותר שלה ואכן הקנה באורך של 5.5 אינצ'ים הופך אותו לקצר. הרובה אף מתוכנן להחלפה מהירה בין סוגי תחמושת שונים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית