דיווח: ישראל הודיעה לארה"ב כי היא "מאחורי" חיסול סעיד חודאי

חודאי, מסר המקור, היה מעורב בפיגועים נגד ישראלים בשלוש יבשות, באסיה, באירופה ובאפריקה, כולל הפיגוע הקשה בניו דלהי ב-13 בפברואר 2012

https://www.irna.ir/photo/84765505/%D8%AA%D8%B4%DB%8C%DB%8C%D8%B9-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C

ישראל הודיעה לארה"ב כי היא אחראית לחיסול קולונל סעיד חידאי, קצין יחידת אל קודס, ביום ראשון ליד ביתו ברחוב בטהרן – כך דיווח ניו יורק טיימס מפי מקור מודיעיני.

ישראל הודיעה לממשל האמריקני שההתנקשות בקצין האיראני היתה אזהרה לאיראן שתחדל ממבצעי טרור  של יחידת 840 באל קודס, משמרות המהפכה. לדברי העיתון, סעיד חודאי היה אחראי לפעולות טרור נגד אזרחים ישראלים ואמריקניים ונגד פקידי מממשל בקולומביה, קניה, אתיופיה, איחוד האמירויות וקפריסין.

מקור, שהוגדר כאיש ביטחון באירופה, מסר ל-IRAN INTERNATIONAL, המזוהה עם אופוזיציונרים איראניים בלונדון, כי סעיד חודאי היה אחראי לגיוס טרוריסטים לביצוע פעולות טרור נגד ישראלים והיה מהאחראים לפיגוע בניו דלהי.  

חודאי, מסר המקור, היה מעורב בפיגועים נגד ישראלים בשלוש יבשות, באסיה, באירופה ובאפריקה, כולל הפיגוע הקשה בניו דלהי ב-13 בפברואר 2012.

הקצין נהג לשמור על פרופיל נמוך ולא להתבלט, לא לבש מדי משמרות המהפכה אלא בגדים אזרחיים רגילים, ושלט בכמה שפות – ערבית וטורקית. הוא השתייך ליחידה 840 של אל קודס והיה אחראי בין היתר לגיוס עבריינים, מבריחי סמים ופושעים פליליים לפיגועים טרור, אנשים שהיו מוכנים לבצע כל משימה שהוטלה עליהם.

בין היתר הוא גייס את מנסור ראסולי, שנחקר לפני כמה שבועות באיראן על ידי סוכני המוסד הישראלי, והיה מיועד לבצע פיגועים נגד ישראלים בגרמניה ובטורקיה, מדווח איראן אינטרנשיונל. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית