שוק דובי: אלו הטיפים של בכירי תעשיית הסייבר ליזמים צעירים

"בשבועות האחרונים תעשיית הסייבר חווה שינוי מגמה משמעותי״, מסביר מנהל קרן Merlin Ventures האמריקאית, שי מישל

צילום: יוסי זליגר

ביום שלישי ה-16.5, התקיים אירוע סייבר ייחודי בו חמישה בכירים מתעשיית הסייבר שיתפו במסלול האישי שלמדו ובתובנות שצברו לאורך הדרך בחברות שהקימו, במטרה להעניק ליזמים צעירים טיפים וכלים להמשך. 

את האירוע הובילו קרן ההשקעות האמריקאית Merlin Ventures בשיתוף עם פירמת עורכי הדין גורניצקי GNY. האירוע הורכב מהרצאות קצרות של שמונה דקות שהועברו על ידי חמישה דוברים בכירים מהתעשייה ובסיומן התקיים נטוורקינג בין משתתפי האירוע. 

מנהל קרן Merlin Ventures האמריקאית, שי מישל: "בשבועות האחרונים תעשיית הסייבר חווה שינוי מגמה משמעותי, ויזמים שרוצים לגייס כסף נדרשים להסביר בפירוט לאן הכסף ינותב ולאילו מטרות. המיינדסט השתנה ומשקיעים מחפשים יזמים שקולים שיראו יכולת תכנון טובה יותר מבעבר. ליזמים שכבר גייסו סיד אני ממליץ למקסם את התקציב לטובת השגת היעדים לגיוס הבא. 

"צריך לזכור שזו תקופה בעלת פוטנציאל גדול ליזמים - חברות הון הסיכון בישראל גייסו לאחרונה מיליארדי דולרים עבור השקעה בתחום הטכנולוגיה, וזה אחד היתרונות הגדולים עבור יזמים ישראליים בשנת 2022. אני ממליץ להגיע לקרנות הון סיכון עם תוכנית שוק מוכחת, ולידציה מקיפה ואסטרטגיית חדירה - ככל שתציגו בפני המשקיעים תוכנית עסקית מפורטת והבנה בכלכלת השוק העולמי, כך יהיה להם יותר ביטחון להשקיע בכם״.

מנכ"ל ומייסד הסטארט-אפ Talon, עופר בן-נון: "אחד הטיפים הכי חשובים שיש לי לתת עבור סטארטאפים בתחילת הדרך היא לדעת ממי לגייס. חשוב לגייס מאנשים שיוכלו להיות מנטורים עבורכם, להכיר לכם אנשי מפתח בתעשייה וללוות אתכם לאורך הדרך. הבחירה ממי תגייסו אף תשפיע על המיתוג שלכם – מצד אחד אתם נדרשים לגייס מקרנות מוכרות וגדולות ומצד שני חשוב לייצר לכם את האינדיווידואליות שתייחד אתכם לעומת סטארטאפים אחרים". 

נדיר יזרעאל, מייסד-שותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של Armis Security: "כל סטארט-אפ קטן בנוי על צוות שמורכב מSuper-Heroes, אנשי מפתח בארגון שמאוד טובים במקצוע שלהם. הקושי הגדול בסטארט-אפ שהופך לחברה הוא לשכפל את האנשים הללו ולא לרכז את כל הסמכויות אצלם כדי להמשיך ולהרחיב את הארגון ולבזר את התפקידים. 

"האתגר הכי גדול הוא לייצר סקייל ולהבין – כיצד להפוך את הצוות הקטן של הסטארט-אפ לחברה גדולה שמסוגלת לעשות את אותו הדבר בצורה הכי טובה, נוכח אתגרים חדשים ושוק משתנה?

"קושי נוסף הוא ההבנה שאנשים שהתאימו לסטארט-אפ בתחילת הדרך, בפעמים רבות לא יתאימו לחברה כאשר הצוות גדל, ויזמים מתקשים לקבל החלטות הנוגעות לפיטורין או שינויים במבנה הארגוני – חשוב לשים לב לדברים הללו ולקבל החלטות בזמן אמת. "

סמנכ"ל מוצר ושותפה מייסדת בNoname Security, הילה זיגמן זינשטיין, הסבירה על החשיבות בבניית מפת דרכים בדרך לבניית מוצר הנותן מענה בתחום הסייבר: "מפת דרכים מהווה מצפן המכוון את המוצר, המחקר, הפיתוח והמכירות לאותה נקודה, היא הופכת את חזון החברה לאסטרטגיה עם יעדים ברורים ונותנת מענה להזדמנויות.

״ארבעת הדגשים שנתנה בבניית מפה מסוג זה הם: הגדרת "משימה קריטית" עבור כל חולייה, התמקדות במטרות החשובות ביותר, ניצול יעיל של המשאבים הקיימים בחברה ותיעדוף משימות".

עו"ד אסף הראל, פירמת עורכי הדין גורניצקי GNY: "בשנים האחרונות יש גידול מאוד משמעותי בחוקים וברגולציה בתחום הסייבר. המלחמה באוקראינה מחייבות מדינות להגן בצורה טובה יותר על הנתונים שלהן, וזה מחייב חברות לשנות את נהלי העבודה שלהן. חשוב להבין בנושא לעומק ולראות ברגולציה גם הזדמנות ולא רק חסם". 

מנהלת משאבי אנוש ב-Blumberg Capital, שרונה מזרחי: "ההשקעות הרבות בתחום הסייבר לאחרונה מביאות לביקוש גבוה עבור כוח אדם טכנולוגי בתעשייה. עבור המועמדים, חשוב לזכור כי המסע הוא לא רק מרגע הפנייה לנציג החברה אלא גם בהמשך – פעמים רבות מועמד מסוים אינו מתאים לסטארט-אפ אך כעבור שנה או שנתיים הוא מוצא את התפקיד שנכון לו. לכן, חשוב לבנות מערכת יחסים עם כל אדם מהתעשייה לאורך הטווח הארוך". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית