חוות שרתים צורכות כ-14 אחוזים מצריכת החשמל של אירלנד

מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (CSO) עולה כי המרכזים צרכו ב-2021 כמעט 4,000 ג'יגה-וואט-שעות (GWh) של שימוש, מתוך סך הצריכה המדודה של 28,500 GWh

bigstockphoto

מרכזי נתונים היוו 14% מכלל החשמל בשימוש ברפובליקה של אירלנד בשנת 2021, כך עולה מנתונים רשמיים. חוות אלו הן למעשה מבנים מלאים בשרתי מחשב מרכזיים בפעילותם של עסקים מקוונים. חוות אלו צריכות אספקת חשמל גדולה וקבועה כדי להפעיל ולקרר את השרתים. כך לפי פרסום של ה-bbc

היו חששות באירלנד שמרכזים נוספים עלולים להפעיל לחץ על רשת החשמל של המדינה. לחברות כמו פייסבוק, גוגל ומיקרוסופט יש מרכזי נתונים משמעותיים באירלנד עם יותר מתוכננים.

מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (CSO) עולה כי המרכזים צרכו ב-2021 כמעט 4,000 ג'יגה-וואט-שעות (GWh) של שימוש, מתוך סך הצריכה המדודה של 28,500 GWh. מדובר בעלייה של 265% בהשוואה ל-2015, אז צרכו מרכזי הנתונים קצת יותר מ-1,200 GWh.

בשנה שעברה פרסם רגולטור האנרגיה של אירלנד כללים חדשים לחיבור מרכזי נתונים לרשת החשמל. חיבורים עתידיים יהיו תלויים במיקום, ביכולת להשתמש במחוללי גיבוי וביכולת להפחית את צריכת החשמל כאשר תתבקש.

הרגולטור אמר כי יש לקוות שההנחיות יפחיתו את הסיכונים לרשתות החשמל ו"יספקו בהירות" ליישומי חיבור עתידיים וקיימים. הרגולטור הוסיף כי ללא מדיניות חדשה, סביר להניח שיהיה "מצב שבו הביקוש יעלה על ההיצע הזמין בשיא ויגרום להורדת עומסים ולצרכנים שיתמודדו עם הפסקות חשמל מתגלגלות".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית