ווטרפול מספקת פתרון הגנה למערכת הולכת הגז הטבעי בין פולין וליטא

שערי האבטחה החד-כיווניים של ווטרפול יאפשרו העברת נתונים תפעוליים בין מפעילי מערכות הולכת-גז בליטא (Amber Grid) ופולין (Gaz-System S.A)
 

bigstock

ווטרפול (Waterfall Security Solutions) חברת אבטחת ה-OT הישראלית וחברת ה-ICT וה-OT הליטאית Elsis TS הודיעו השבוע (שלישי) על פריסת שערי האבטחה החד-כיווניים (Unidirectional Security Gateways) של ווטרפול כדי לאפשר העברת נתונים תפעוליים בין מפעילי מערכות הולכת-גז בליטא (Amber Grid) ופולין (Gaz-System S.A).

בהודעתה אומרת ווטרפול כי תקרית הצינור הקולוניאלי (Colonial Pipeline) בארה"ב, פעולות הסייבר הרוסיות באוקראינה ואיומי כופר שונים העלו חששות רציניים לגבי אבטחת הסייבר של תשתיות לאומיות קריטיות במזרח אירופה. פריסה זו של שערי אבטחה חד-כיווניים במערכות הולכת הגז בליטא ופולין מספקת את ההגנה החזקה ביותר בעולם מפני התקפות מקוונות.

חיבור גז טבעי חדש זה מצטרף למערכות הולכת-גז פולניות, ליטאיות, בלטיות ופיניות כחלק ממערכת הצינורות של האיחוד האירופי. לדברי ווטרפול, אלסיס TS הליטאית תרמה משמעותית ליישום הפרויקט האסטרטגי הזה על ידי ביצוע ניהול תהליך ואוטומציה צינוריים בכל המתקנים הקשורים למערכת הולכת הגז בין פולין וליטא (Gas Interconnection Poland and Lithuania) GIPL.

אבטחת נתונים וחילופי נתונים תפעוליים הם אחד הנושאים הקריטיים ביותר עבור מערכות SCADA השולטות במערכת הולכת הגז. השערים החד-כיווניים של ווטרפול מספקים הגנה באמצעות חומרה לכל צינור על-ידי שליחת נתוני צינור תפעוליים חד-כיווניים מהרשתות המוגנות למערכות חיצוניות.

הפריסה המוצלחת של השערים מבטיחה תיאום בטוח של פעולות הצינור עבור שני שותפי הצינור, תוך הגנה על המערכות הקריטיות ביותר שלהם מפני איום סייבר פיזי.

"השותפות עם ווטרפול חשובה אסטרטגית לאבטחת תהליכי האוטומציה של צינור ה-GIPL", מציין מר תומס וורבליאוסקס, מנכ"ל Elsis TS. "השערים החד-כיווניים החדשניים ביותר של ווטרפול מבטיחים אבטחת סייבר מקסימלית להחלפה בטוחה של נתונים תפעוליים בין מערכות הולכת הגז של שתי המדינות".

ליאור פרנקל, מנכ"ל ומייסד שותף בווטרפול מוסיף כי "ווטרפול שמחה לשתף פעולה עם אלסיס כדי להגביר עוד יותר את האבטחה של חיבורי הצינורות של GIPL ובכך להבטיח החלפה בטוחה של נתונים קריטיים כדי לשפר את היעילות התפעולית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית