קספרסקי: שיא כל הזמנים של התקפות DDoS בעקבות מלחמת הסייבר באוקראינה

מספר ההתקפות מסוג מניעת שירות מבוזרת (DDoS) זינק ברבעון הראשון של 2022 פי 4.5 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ומשך ההתקפות גדל בממוצע פי 80, במיוחד אלה המכוונות כלפי גופי ממשל ובנקים
 

bigstock

מחקר חדש שמפרסמת ענקית הסייבר קספרסקי זיהה זינוק חסר תקדים בהיקף ומשך התקפות מניעת שירות מבוזרת (DDos) ברבעון הראשון של 2022, ככל הנראה על רקע מלחמת הסייבר המתחוללת באוקראינה. מהנתונים עולה כי רוב ההתקפות מכוונות לגופי ממשל ובנקים. 

התקפות מניעת שירות מבוזרות (DDoS) נועדו להפריע למשאבי רשת עסקיים וארגוניים ומונעות מהם לפעול כראוי. ההתקפות הופכות למסוכנות יותר אם המערכות הנפרצות נמצאות במגזרים ממשלתיים או פיננסיים, שכן כאשר השירותים הללו הופכים ללא זמינים האפקט הינו רוחבי כך שאוכלוסייה שלמה יכולה להיפגע.

לפי נתוני קספרסקי, ברבעון הראשון של 2022, החל מסוף פברואר, המספר הכולל של התקפות DDoS גדל ב-46% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2021 – שרשם את שיא של כל הזמנים של התקפות שזוהו על ידי החברה. מדובר בגידול פי 4.5 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (רבעון 1 של 2021). מספר ההתקפות "החכמות", המתקדמות והממוקדות, קפץ ב-81% בהשוואה לשיא הקודם ברבעון הרביעי של 2021. 

לפי קספרסקי, ההתקפות ברבעון הראשון של שנת 2022 לא רק בוצעו בקנה מידה גדול, אלא גם היו חדשניות באופיין. דוגמאות לכך כוללות אתר המחקה את משחק הפאזל הפופולרי "2048" במטרה להגביר את התקפות ה-DDoS על אתרים רוסיים, וקריאה לבניית צבא IT מבוסס מתנדבים על מנת לסייע במתקפות סייבר.

אלכסנדר גוטניקוב ((Alexander Gutnikov, מומחה אבטחה בקספרסקי: "ברבעון הראשון של 2022 היינו עדים למספר שיא של כל הזמנים של התקפות DDoS. מגמת העלייה מושפעת במידה רבה מהמצב הגיאופוליטי. יתר על כן, הדבר היוצא דופן שמצאנו הינו משך זמן ההתקפות עצמן, אשר בדרך כלל מבוצעות לקבלת רווח מידי.

״חלק מההתקפות שצפינו בהן נמשכו ימים ולעיתים שבועות, מה שמצביע על כך שהם אולי נוהלו על די האקרים עם מניעים אידיאולוגיים. כאשר זה מגיע לארגונים עצמם, רבים לא היו מוכנים במידה הדרושה להתמודדות מול איומים כאלה. כל הפקטורים הללו מלמדים אותנו עד כמה התקפות DDoS יכולות להיות מסוכנות ונרחבות, ואת ההכרח של ארגונים להיערך לקראת מצבים כאלה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית