שוב חשש לחולשות שיאפשרו תזוזה רוחבית במערכות מיקרוסופט 

כל מחשב מבוסס Windows שבו יציאה 445 חשופה וספריית זמן הריצה של RPC אינה מתוקנת, פגיע. לפי Shodan, יותר מ-700,000 מכונות Windows חושפות את היציאה הזו לאינטרנט

bigstock

חולשות במנגנון RPC service מאפשרות תזוזה רוחבית פוטנציאלית במערכות מבוססות מיקרוסופט, כך עולה מפרסום של חברת אקמאי. החולשות תוקנו בעדכון אפריל 22 של מיקרוסופט, אך משתמשים שלא יעדכנו, צפויים להשאיר את המערכות שלהם חשופות. 

החולשות, CVE-2022-24492, CVE-2022-24528 ו-CVE-2022-26809, במנגנון Windows RPC, ביצוע קוד מרחוק עם הרשאות של המנגנון. ״על ידי ניצול פגיעויות אלו, תוקף מרוחק לא מאומת יכול להפעיל קוד במחשב הפגיע עם ההרשאות של שירות RPC, אשר תלוי בתהליך המארח את זמן הריצה של RPC. ניתן לנצל את הפגיעות הן מחוץ לרשת על מנת לפרוץ אותה והן בין מכונות ברשת כדי לנוע לרוחב״, כותבים בפרסום.

״CVE-2022-26809 הוא חולשת יום-אפס אשר לא דורשת שום אינטראקציה מצד המשתמש לניצול. מסיבה זו, הוא קיבל את הציון הגבוה ביותר עם CVSS 9.8, מה שמעיד על חומרת הפגיעות הגבוהה, כמו גם על הסבירות שתוקפים ימהרו לנצל אותה.״ 

כל מחשב מבוסס Windows שבו יציאה 445 חשופה וספריית זמן הריצה של RPC אינה מתוקנת, פגיע. לפי Shodan, יותר מ-700,000 מכונות Windows חושפות את היציאה הזו לאינטרנט. לפי מיקרוסופט, שרתים שמאזינים ביציאת TCP זו עלולים להיות פגיעים.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית