הפעם בבלגיה: שוב מאשימים את NSO. שוב ללא הוכחות 

סוכנות רויטרס מאשימה את החברה הישראלית במעקב אחרי בכירים באיחוד האירופאי. חברת NSO הכחישה וטענה כי הפעולות שתוארו בידיעה של רויטרס לא היו יכולות להיעשות בכלים של החברה

bigstock

אישים בכירים באיחוד האירופי טוענים כי היו מושא מעקב לתוכנת מעקב ישראלית, ביניהם דידייה ריינרדס, מדינאי בלגי בכיר שעמד מאז 2019 בראש ועדת המשפטים של האיחוד.

הרוגלה האמורה עקבה גם איחרי עוד ארבעה אישים בכירים באיחוד האירופי, והאיחוד אישר את הידיעה שמפרסמת סוכנות רויטרס, ללא מסירת פרטים.

לוועדת המשפטים של האיחוד נודע על שריגלו אחריה באמצעות מסר ששלחה חברת APPLE לאלפי משתמשים בטלפונים ניידים אייפון. במסר נאמר להם שהם "מטרות לתקיפות סייבר בחסות מדינתית". מציינים כי זו הפעם הראשונה שחברת אפל שולחת מסרי אזהרה כאלו למשתמשים.

מסרי האזהרה עוררו דאגה באיחוד האירופי, וב-26 בנובמבר שלח בכיר באיחוד הודעה לעמיתיו ובה חומר רקע על "כלי האקינג ישראליים", והתרה בהם לנהוג בזהירות כי "אתם פוטנציאל להאקינג", כתב.

סוכנות רויטרס מוסרת כי לא עלה בידה לקבוע מי השתמש ברוגלה הישראלית כדי לעקוב אחר ריינרדס ועמיתיו בבריסל. האיש עצמו סירב להגיב, וכך גם חברת אפל.

ברויטרס מאשימים את NSO וטוענים כי העיקוב בוצע בין בפברואר לספטמבר 2021. חברת NSO הודיעה שהיא איננה אחראית לניסיונות האלו וכי הפעולות שתוארו בידיעה של רויטרס "לא היו יכולות להיעשות בכלים של NSO". 

פקידי מממשל בפולין וראשי ממפלגת השלטון בהונגריה הודו בשעתו שממשלותיהם רכשו תוכנות של NSO, אך הכחישו שימוש זדוני לצורכי ריגול פנים בתוכנות אלו. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית