בואינג עוברת לענן ציבורי 

"אימוץ הענן פותר אתגרים בכך שהוא מאפשר למפתחים לנצל אחסון או קיבולת נוספים כאשר הם צריכים זאת. זה כמו שיש לנו רשת פס רחב ארצית ואנחנו עדיין משתמשים בחיוג", מסבירים בבואינג 

Susan Doniz is the chief information officer (CIO) and senior vice president of Information Technology & Data Analytics at The Boeing Company - boeing.com

בעוד בישראל תעשיות ביטחוניות ושירותי ביון חוששים לעלות לענן ציבורי בשל שיקולי אבטחה ושמרנות מושרשת, בארה״ב קבלני ביטחון מובילים מבינים שאין טעם להמשיך להשקיע בתשתית פנימית. 

בואינג הודיעה ב-6 באפריל שהיא הרחיבה שותפויות עם שלושה ספקי מחשוב ענן גדולים כדי לבצע דיגיטציה של יותר תהליכי הנדסה וייצור. החברה אמרה כי הסכמים רב-שנתיים נחתמו עם Amazon Web Services (AWS), Google Cloud ו-Microsoft והם מסמנים "השקעה משמעותית בעתיד הדיגיטלי של החברה". כך לפי פרסום של spacenews

רוב האפליקציות של בואינג מתארחות ומתוחזקות כיום באמצעות שרתים המנוהלים על ידי החברה או שותפים חיצוניים באתרי החברה. רבות מהמערכות הוותיקות הללו מזדקנות עד לנקודה שבה הן מציבות אתגרי תשתית, כך על פי בואינג. 

מערכות אלו דורשות "עבודה ניכרת לתחזוקה" המגבילה את יכולתה לפרוס פתרונות דיגיטליים ברחבי החברה. בואינג אמרה כי העברת פעולות נוספות לחברות מחשוב הענן הגדולות בעולם מפשטת תהליכים וגם משפרת את האבטחה.

"הסדר הענן הזה יתמוך בכל עסקי בואינג, בכל הפורטפוליו שלנו המשרתים לקוחות מסחריים, ביטחוניים וחלל״, אומרים בבואינג. מדרגיות היא אחד האתגרים הגדולים ביותר של פתרונות אירוח מסורתיים, לדברי סוזן דוניס, קצינת המידע הראשית של בואינג וסגנית נשיא בכיר לטכנולוגיית מידע וניתוח נתונים.

"אימוץ הענן פותר את האתגרים הללו בכך שהוא מאפשר למפתחים לנצל אחסון או קיבולת נוספים כאשר הם צריכים זאת. זה כמו שיש לנו רשת פס רחב ארצית ואנחנו עדיין משתמשים בחיוג".

מאט גרמן, סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק של AWS, אמר כי תשתית הענן תאפשר לבואינג ליצור פתרונות חדשים לשיפור השירותים כולל אמזון אייר, חברת התעופה המטען המשתמשת במטוסי בואינג להובלת חבילות אמזון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית