דובאי: שר הבט״פ השתתף בסיכום תרגיל התמודדות עם מתקפת סייבר ורחפנים על תשתיות קריטיות

הברית נוסדה ב-2017 על ידי איחוד האמירויות וצרפת, וכוללת נציגים ממשרדי פנים וביטחון פנים ב-11 מדינות חברות: איחוד האמירויות הערביות, צרפת, בחריין, מרוקו, איטליה, סנגל, סינגפור, ספרד, סלובקיה, הולנד וישראל

תמונה: דוברות הבט״פ

אתמול (ג) התקיים המפגש השנתי של ברית הביטחון הבינלאומית – ISA (International Security Alliance בדובאי, בהשתתפות השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ונציגים מ-10 מדינות נוספות.

בשל האירועים הביטחוניים האחרונים, נבצר מהשר בר-לב להשתתף פיזית במפגש ולכן השתתף באופן וירטואלי, בדומה לנציגים מחלק מהמדינות האחרות. במפגש הוצגו סקירות על פעילות הברית, כולל סקירה אודות תרגיל שהתקיים לאחרונה בהשתתפות המדינות בברית בנושא התמודדות עם מתקפת סייבר ורחפנים על תשתיות קריטיות.

בתרגיל השתתפו שלושה קציני משטרת ישראל מתחום הסייבר והרחפנים, ונציג מערך הסייבר הלאומי. כאמור, השר בר-לב השתתף מרחוק, וסגן ראש הממשלה ושר הפנים של האיחוד האמירויות הביע את צערו על הפיגועים שהתרחשו בישראל, ושלח תנחומיו למשפחות הקורבנות.

השר בר-לב אמר במפגש כי הוא רואה חשיבות עליונה בשיתוף הפעולה במסגרת הזאת בלחימה בטרור, בהקצנה ובפשיעה חמורה. עוד הוסיף השר, "אני גאה בשיתוף הפעולה הקיים בנושאים משותפים הקשורים לביטחון הפנים, במטרה להטיב עם אזרחים המבקשים לחיות חיים של שלום ושגרה. אני אפעל לקדם את שיתוף הפעולה עוד, בדגש על אימון, הבנה, וידידות בין המדינות, כדי לשפר את התמודדויות שלנו מול אתגרי הביטחון העומדים בפנינו".

ברית הביטחון הבינלאומית –ISA היא פלטפורמה לשיתוף פעולה בינלאומי בהובלת איחוד האמירות, וכוללת קבוצות עבודה הפועלות יחד למאבק בפשיעה מאורגנת וחוצה-גבולות. 

הברית נוסדה ב-2017 על ידי איחוד האמירויות וצרפת, וכוללת נציגים ממשרדי פנים וביטחון פנים ב-11 מדינות חברות: איחוד האמירויות הערביות, צרפת, בחריין, מרוקו, איטליה, סנגל, סינגפור, ספרד, סלובקיה, הולנד וישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית