תעשייה אווירית השביחה את המכ״מים של מטוסי סקייהוק עבור חיל הים הברזילאי
שבעה מטוסים צוידו, בין השאר, בתא טייס מזכוכית מתוצרת חברת-הבת של אלביט AEL Sistemas, מכ"ם ELM-2032 של אלתא ומקלט אזהרת מכ"ם של אלביט
איל בוגוסלבסקי
| 29/03/2022
חיל הים הברזילאי משלים את תכנית השבחת מטוסי הקרב סקייהוק שבשימושו באמצעות מערכות מתקדמות מתוצרת התעשייה הביטחונית הישראלית. בימים אלו מקבל החיל לידיו את המטוס השביעי והאחרון המושבח.
תכנית ההשבחה של מטוסי הסקייהוק כללה שיפוץ של שלד המטוס והמנוע, וכן התקנת תא טייס מזכוכית מתוצרת חברת-הבת של אלביט AEL Sistemas, מכ"ם ELM-2032 של אלתא, מערכת ייצור חמצן מובנית, מכשירי קשר של Rohde & Schwarz, ציוד ניווט, מקלט אזהרת מכ"ם של אלביט מערכות ומחשב משימה.
האתר Janes מספר כי באפריל 2009 זכתה חברת אמבראייר (Embraer) הברזילאית בחוזה בשווי 106 מיליון דולרים לשדרוג 9 מטוסי סקייהוק AF-1 ו-3 מטוסי AF-1A.
אולם, בהמשך צומצמה התכנית ורק 5 מטוסי AF-1 חדי-מושב ו-2 מטוסי AF-1A בעלי כפולי-מושב מטייסת פלקאו (Falcao) זכו לשדרוג מאז שנת 2015 לסטנדרט של AF-1B ו-AF-1C בהתאמה. ביולי 2016 התרסק אחד ממטוסי ה-AF-1B.
שבעה מטוסים צוידו, בין השאר, בתא טייס מזכוכית מתוצרת חברת-הבת של אלביט AEL Sistemas, מכ"ם ELM-2032 של אלתא ומקלט אזהרת מכ"ם של אלביט
חיל הים הברזילאי משלים את תכנית השבחת מטוסי הקרב סקייהוק שבשימושו באמצעות מערכות מתקדמות מתוצרת התעשייה הביטחונית הישראלית. בימים אלו מקבל החיל לידיו את המטוס השביעי והאחרון המושבח.
תכנית ההשבחה של מטוסי הסקייהוק כללה שיפוץ של שלד המטוס והמנוע, וכן התקנת תא טייס מזכוכית מתוצרת חברת-הבת של אלביט AEL Sistemas, מכ"ם ELM-2032 של אלתא, מערכת ייצור חמצן מובנית, מכשירי קשר של Rohde & Schwarz, ציוד ניווט, מקלט אזהרת מכ"ם של אלביט מערכות ומחשב משימה.
האתר Janes מספר כי באפריל 2009 זכתה חברת אמבראייר (Embraer) הברזילאית בחוזה בשווי 106 מיליון דולרים לשדרוג 9 מטוסי סקייהוק AF-1 ו-3 מטוסי AF-1A.
אולם, בהמשך צומצמה התכנית ורק 5 מטוסי AF-1 חדי-מושב ו-2 מטוסי AF-1A בעלי כפולי-מושב מטייסת פלקאו (Falcao) זכו לשדרוג מאז שנת 2015 לסטנדרט של AF-1B ו-AF-1C בהתאמה. ביולי 2016 התרסק אחד ממטוסי ה-AF-1B.