שוב החותים תוקפים בסעודיה. בנט שולח תנחומים לריאד

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "מדינת ישראל מביעה את צערה בפני ממלכת ערב הסעודית נוכח המתקפה הקשה בהובלת החות'ים״

https://en.mehrnews.com/news/185114/Aramco-oil-facilities-in-S-Arabia-completely-burnt-down

חילופי תקיפות צבאיות בין החות'ים בתימן לבין כוחות הקואליציה בהנהגת סעודיה בסוף השבוע: הקואליציה הודיעה שמתקן גדול להפצת מוצרי נפט של חברת ארמק"ו בעיר ג'דה נפגע, ובשבת ביצעו כוחות הקואליציה מתקפה "להגנה על מקורות האנרגיה" בצנעה ובעיר הנמל חודיידה בים סוף.

סוכנות רויטרס מדווחת שבהתקפה על המתקן של ארמק"ו לא היו נפגעים אך פרצו דליקות גדולות. החות'ים הגיבו בימים האחרונים את התקפותיהם בעת שסעודיה מארחת את מרוץ המכוניות גראן פרי פורמולה 1. משרד האנרגיה של סעודיה האשים את איראן בהמשך חימוש החות'ים בטילים בליסטיים וכמט"מים מתקדמים.

נציג מיוחד של האו"ם מנסה להשיג הפסקת אש זמנית בין סעודיה לבין החות'ים לקראת חודש רמדן באפריל. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן גינה אתת המתקפות של החות'ים על סעודיה, והדגיש כי ארה"ב תמשיך לשתף פעולה עם סעודיה לחיזוק הגנתה. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "מדינת ישראל מביעה את צערה בפני ממלכת ערב הסעודית נוכח המתקפה הקשה בהובלת החות'ים, אשר נתמכים ע"י איראן. מתקפה זו היא הוכחה נוספת לכך שהתוקפנות האזורית של איראן אינה יודעת גבולות, ומחזקת את החשש מהסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור (ה-FTO)".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית