מלחמה באוקראינה: הצבא הרוסי ממשיך להרוס את מריופול. בקייב צבא אוקראינה מדווח על הצלחות מול הרוסים

חבר מועצת העיר מריופול אמר כי מאות נשים וילדים נקברו תחת הריסות בתים | טענה: עשרת אלפים חיילים רוסיים נהרגו בקרבות | זלנסקי הודיע שהוא מוכן לשקול ויתור על הצטרפות לנאט"ו תמורת הפסקת אש

Credit: Wolfgang Schwan, Alex Lourie, Diego Herrera, Aris Messinis, Wojciech Grzedzinski, Rodrigo Abd, Lara Husk

תושבי העיר מריופול קוראים לעזרת העולם נוכח ההפצצות האכזריות על עירם ההולכת ונהרסת. אתמול נפלו פצצות כבדות על מרכז העיר, שבה חיו בעבר כ-400 אלף איש.

חבר מועצת העיר אמר כי מאות נשים וילדים נקברו תחת הריסות בתים, או שהם עדיין לכודים במרתפים. כתב רויטרס הגיע לחלק העיר שכבר נמצא בידי הצבא הרוסי ותיאר "שטח הפקר ענקי של בנייני מגורים שרופים, אכולי אש  וחסרי חלונות. גופות עטופות בשמיכות מוטלות ברחובות. גברים חופרים קברים".

בקייב הודיע צבא אוקראינה שהצליח לכבוש מידי הרוסים את רובע מקריב שיש לו חשיבות אסטרטגית, אך הרוסים כבשו כמה רובעים אחרים. רוב תושבי בירת אוקראינה מסתתרים במנהרות או במרתפים בעוד ההפגזות מתעצמות.

העיתון הרוסי 'קומסומולסקייה פרבדה' ציטט את הודעת משרד ההגנה כי עשרת אלפים חיילים רוסיים נהרגו בקרבות, אולם דיווח זה נמחק כמעט מיד. הקרמלין סירב להגיב. 

זלנסקי הופיע אתמול בשידור טלוויזיה וסיפר על אזרח ושמו בוריס רומנצ'נקו, שמת בגיל 96 כשנפלה פצצה על ביתו בחרקיב. האיש שרד שלושה מחנות ריכוז והשמדה במלחמת העולם השנייה ונהרג אתמול. "פוטין הצליח באמצעות הריגת רומנצ'נקו להשלים מה שהיטלר לא הצליח", אמר זלנסקי. 

זלנסקי אמר שהשיחות עם רוסיה מלאות עימותים, אך מתקדמות לאיטן. הוא אמור להופיע היום במקוון בפני כינוס מדינות נאט"ו.

מושל לוגאנסק, אחד משני חבלי הבדלנים במזרח אוקראינה, אמר כי המחוז כולו נתון להפגזות רוסיות "ואנו ממשיכים לפנות תושבים. אנו רואים שמטרת רוסיה היא להרוס את אוקראינה".

בינתיים אין שיחות בין הצדדים. זלנסקי הודיע שהוא מוכן לשקול ויתור על הצטרפות לנאט"ו תמורת הפסקת אש, נסיגת הצבא הרוסי וערבויות ובטחונות לביטחונה של אוקראינה.

בעיירה ליד קייב נפתח אתמול רשמית בית חולים שדה ששלחה ישראל לטיפול בפליטי אוקראינה. בית החולים 'כוכב מאיר' כולל כמה מחלקות, כמות גדולה של תרופות וציוד רפואי, וכבר אתמול הגיעו כמה חולים לצוותי הרופאים והאחיות/חים שהגיעו מישראל.

בעניין האשמות במערב של שימוש בנשק גרעיני אמר דובר הקרמלין לרשת CNN  כי  מדיניות הביטחון של רוסיה קובעת שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני רק אם יהיה איום אמיתי על עצם קיומה. 

ברוסיה נחסמו כמעט כל כלי התקשורת העצמאיים והבלתי תלויים. ז'אנה אוגלקובה, אחת העיתונאיות  והמגישות הידועות ביותר בטלוויזיה הרוסית, הודיעה בפריס שהיא מתפטרת מעבודתה. דמיטרי מרטוב, עורך לשעבר של 'נוביה גזטה' וחתן פרס נובל על מאבקו למען חופש הביטוי, הודיע שימכור  במכירה פומבית את מדליית פרס נובל, ואת התמורה יתרום לסיוע לפליטי אוקראינה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית