סייברטק 2022: "קניין רוחני לא נועד רק להגנה, אלא מאפשר לנטר סיכונים אפשריים וגם הזדמנויות באופק"

״תסתכלו קדימה ותראו מה יכולות להיות הסכנות או הבעיות שעימן תתמודדו. תהיו כנים עם עצמכם וגלויים עם המשקיעים״, הסביר ד"ר כפיר לוצאטו, נשיא קבוצת לוצאטו

ד״ר כפיר לוצאטו. צילום: מיכל לוצאטו, באדיבות קבוצת לוצאטו

"כדי להפוך ליוניקורן (חברה בשווי שמעל מיליארד דולר) על היזמים להתגבר על הפיתוי להתרכז במטרה 'קלה' מיידית, ועל-ידי כך להגביל את התועלת שבטכנולוגיה שפיתחו. דחיית סיפוקים במידה מסוימת מאפשרת לכוון למגוון רחב יותר של פתרונות, תוך כדי יצירת הגנת קניין רוחני מקיפה לחברה", כך אמר ד"ר כפיר לוצאטו, נשיא קבוצת לוצאטו, בכנס סייברטק 2022 הבינ"ל שהתקיים לאחרונה בתל-אביב.

ד"ר לוצאטו הדגיש, כי פורטפוליו קניין רוחני הוא חלק מבניית הערך של החברה והוא מחייב גיבוש אסטרטגיה ארוכת טווח, תוך ראייה רחבה ומידה של צניעות. "אני אומר ליזמים בתחילת הדרך: 'קניין רוחני לא נועד רק להגנה, אלא מאפשר לנטר גם סיכונים אפשריים וגם הזדמנויות שבאופק.

״תסתכלו קדימה ותראו מה יכולות להיות הסכנות או הבעיות שעימן תתמודדו. תהיו כנים עם עצמכם וגלויים עם המשקיעים, כי שותפות אמיתית עשויה לעזור לכם למצוא את הדרך הנכונה. הטמנת ראש בחול עלולה לייצר את הבועה הבאה".

עוד ציין ד"ר לוצאטו, כי אחת הבעיות היא שיזמים המוכשרים מבחינה טכנולוגית אך שאינם בעלי כישורים מסחריים, מתקשים להתנתק בזמן מניהול המיזם, ובמקום להעביר את המושכות למנהלים מוכשרים הם מתעקשים להיאחז בכיסאם דבר שגורם נזק לחברה. 

לוצאטו הדגיש, כי גיבוש אסטרטגיה ארוכת טווח היא עניין חיוני למיזם ואסור לראות בקניין רוחני כלי להרשים את המשקיעים. "יש בישראל יזמי היי-טק מדהימים שפיתחו מוצרים מרשימים, והאמת היא שאתה יכול כבר בתחילת הדרך להבחין בין אלה שייקחו את החברה לשלבים מתקדמים של בגרות ובשלות לבין אלה שיהיו 'תקועים' בהיקפי מכירות בינוניים", סיכם ד"ר לוצאטו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית