הודו ביטלה הזמנת ציוד צבאי ברוסיה

לוועדת החוץ של הסנט האמריקני נמסר כי בחודשים ובשנים הקרובים יהיה קשה לרכוש מערכות נשק עיקריות ברוסיה בגלל הסנקציות הפיננסיות

By Vitaly V. Kuzmin - http://www.vitalykuzmin.net/Military/Aviamix-2015/, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50773193

הודו ביטלה הזמנת מטוסי קרב מיג-29, מסוקים וציוד צבאי נוסף ברוסיה בגלל המתקפה הרוסית באוקראינה, כך הודיע בוועדת החוץ של הסנט האמריקני סגן שר החוץ לענייני דרום ומזרח אסיה דונלד לו.

לדברי לו, מזכיר המדינה של ארה"ב התייצב אישית בחזית המאמצים לשכנע את הודו לנהוג כמו ארה"ב בנושא הפלישה הרוסית. כל כלי התקשורת בהודו, ביניהם INDIAN EXPRESS ו-INDIA DEFENSE מדווחים על ביטול עסקת  הננשק הגדולה עם רוסיה. לשכת הרכש של משרד ההגנה ההודי אישרה רכש 21 מטוסי קרב מיג-29 וציוד צבאי נוסף.

לו הוסיף ואמר שעתה ההחלטה בידי ממשל הנשיא ביידן אם להטיל סנקציות על הודו בגלל רכש מערכות הגנ"א  S-400 רוסיות. בהצבעות באו"ם בשבוע שעבר בנושא אוקראינה הודו נמנעה בשלוש הצבעות גינוי לרוסיה.

לוועדת החוץ של הסנט האמריקני נמסר כי בחודשים ובשנים הקרובים יהיה קשה לרכוש מערכות נשק עיקריות ברוסיה בגלל הסנקציות הפיננסיות שהוטלו על מערכות הפיננסים והבנקאות של רוסיה.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית