לוקהיד מרטין תייצר 123 טילי שיוט אוויר-קרקע

טילי JASSM-ER הם בני יותר מטונה עם ראש קרבי של 500 ק"ג בעל הנחייה מדוייקת. הטווח המוגדל של הטיל מאפשר לשגר בלי לסכן את צוות המטוס

https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/jassm.html

 

חברת לוקהיד מרטין תייצר עבור מחיל האוויר האמריקני 123 טילי שיוט אוויר-קרקע מבוססי GPS המצויידים בחימוש חכם. הטילים מיועדים להשמדת מטרות איכות בעדיפות גבוהה. 

טילי JASSM-ER הם בני יותר מטונה עם ראש קרבי של 500 ק"ג בעל הנחייה מדוייקת. החברה הודיעה שהטילים מיועדים לבסיס אגלין שבפלורידה. טיל זה פועל ביום ובלילה, מצוייד במציין אינפרה-אדום, במערכת לחסימת שידורים, בעלי טווח מוגדל (ER) של 620 מייל. הטילים מוגדרים כנשק-מנגד  (STANDOFF) עבור צבא ארה"ב ובעלות ברית להריסת מטרות מוגנות היטב. 

הטווח המוגדל של הטיל מאפשר לשגר בלי לסכן את צוות המטוס המשגר וגם מחוץ לטווח מערכות הגנ"א של האויב. מעטה הטיל עשוי מחומרים ההופכים אותו לטיל חמקן שלא מתגלה במכ"ם האויב.

טיל השיוט ניתן לשיגור מכל סוגי המפציצים ורוב מטוסי הקרב של חיל האוויר האמריקני, ועתה בפיתוח דגם שניתן יהיה לשגרו ממטוסי קרב חמקניים F-35. הטילים נמצאים בשימוש חילות האוויר של אוסטרליה, פינלנד ופולין. הייצור יהיה במפעלי לוקהיד מרטין בפלורידה.
 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית