״להערכתנו, יש שיתוף פעולה בין קבוצות תקיפה סיניות ורוסיות״ 

באירוע של חברת NTT ישראל, אמר סגן הסיסו העולמית של החברה, John Petrie, כי צוות המחקר של החברה חשף קשר אפשרי בין קבוצות תקיפה סיניות ורוסיות

צילום: ליאור אביטן

חברת NTT, חברת טלקו יפנית, בין הגדולות בעולם, הקימה פעילות בישראל ביולי 2021. הפעילות כוללת מרכז מו״פ, שיתוף פעולה עם האקדמיה ועם האקו-סיסטם הטכנולוגי הישראלי. במסגרת כנס סייברטק 2022, קיימה החברה אירוע חשיפה לפעילות שלה. את החברה בארץ מנהלת נועה אשר. 

חברת NTT פועלת בעשרות מדינות ומכניסה כל שנה מעל 100 מיליארדי דולרים. היא מעסיקה עשרות אלפי עובדים ובבעלותה כ-1000 חברות בנות. כל שנה החברה רוכשת כ-20 חברות בממוצע. 

בכנס השתתף שגריר יפן בישראל, מיזושימה קואיצ'י (Koichi Mizushima), שחשף כי סך ההשקעות היפניות בישראל עד כה, במצטבר, הגיעו לכשלושה מיליארדי דולרים. ״הדיאלוג בתחום הסייבר בין המדינות החל בשנת 2013. שני הצדדים חלקו מדיניות ותפיסת הגנה. הדיאלוג נעשה גם ברמת השגרירים. ב-2017 נחתם הסכם לשיתוף במו״פ והחלפת מידע״, הסביר קואיצ'י. ״בגלל מתקפות סייבר, כמו אלו נגד טויוטה, העולם צריך שיתוף פעולה בסייבר.״ 

במסגרת האירוע סקר סגן הסיסו של החברה, John Petrie, את האתגרים עמם מתמודדים ארגונים ברחבי העולם. ראשית, פיטרי הדגיש את החשיבות של שיתוף מידע בין ארגונים וממשלות והסביר כיצד NTT עושה זאת במדינות בהן היא פועלת. 

פיטרי גם חשף קשר אפשרי בין קבוצות תקיפה סיניות לרוסיות. הדברים נאמרו על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה ודיווחים אודות מתקפות סייבר רוסיות נגד תשתיות במדינה. פיטרי התייחס גם לניתוק רוסיה ממערכת העברת הכספים העולמית SWIFT. ״אתם חושבים שלא תהיה תגובה רוסית למהלך? ומה יקרה לאלו שמשתמשים ב-SWIFT, כמונו? אנחנו חברה שפועלת בהרבה מדינות, פגיעה ב-SWIFT צפויה להשפיע עלינו ועל הרבה ארגונים בעולם.״ 

ה-CTO של החברה, Naoki Shibutani, הקליט הרצאה שהוקרנה באירוע סביב האסטרטגיה של החברה. בין היתר, שיבויה ציין אתגרים כמו צריכת אנרגיה של חוות שרתים בשל הגידול בצריכה הנתונים העולמית. שיבויה הסביר את תפיסת התשתיות של NTT, הנסמכת בבסיסה על שכבת סיבים אופטיים , כאשר כל תדר (צבע) שעובר בסיב מבודל לפי סקטור. מעל הסיבים ישנה שכבה של תקשורת אלחוטית ורשת כבילה ומעליהן שכבת מחשוב. 

שיבויה גם הדגיש את החשיבות של ניצול כל ממד, ים - אוויר - יבשה - חלל, לאספקת תקשורת בעתיד. פאנל נוסף באירוע שהוביל משה קרקו, ה-CTO של NTT ישראל, עסק בשאלות סביב השימוש העתידי בהצפנה, באתגר הפרטיות ונושאים נוספים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית