מערך הסייבר הלאומי חתם על הסכמי שיתוף פעולה עם המחלקה לבטחון המולדת בארה"ב

במסגרת ההסכם יחוזק ויורחב שיתוף פעולה בין המדינות במטרה לחזק את הגנת הסייבר של המשק והתשתיות הקריטיות, להיאבק באיומים משותפים כגון מתקפות כופרה

צילום: רונן טופלברג

מערך הסייבר הלאומי חתם היום, 2 במרץ, על שני הסכמים להעמקת שיתוף הפעולה בתחומי הגנת הסייבר והטכנולוגיות המתפתחות עם המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב (DHS). ההסכמים נחתמו על ידי ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי ותת המזכיר לאסטרטגיה, מדיניות ותכנון ב-DHS רוברט סילברס, בעת ביקורו בישראל במסגרת כנס סייברטק העולמי.  

במסגרת ההסכם יחוזק ויורחב שיתוף פעולה בין המדינות במטרה לחזק את הגנת הסייבר של המשק והתשתיות הקריטיות, להיאבק באיומים משותפים כגון מתקפות כופרה, לקדם מחקר ופיתוח של טכנולוגיות מתקדמות, שותפות מגזר פרטי וציבורי ודיאלוג מומחים. מטרת ההסכם היא קידום טכנולוגיות מתקדמות להגנת סייבר, חיזוק שיתוף המידע בתחום, יכולות בניין כוח וחילופי מומחים.

נוסף לכך, בהסכם נפרד, נחתם מזכר הבנות בין מערך הסייבר הלאומי לסוכנות האמריקאית לבטחון תחבורה (TSA) שנועד לקדם את מאמצי שיתופי הפעולה בהגנת הסייבר במגזר התחבורה בדגש על בטחון מגזר התעופה האזרחי. המזכר כולל שיתוף מידע, שיתוף מודיעין ואיומים, תקנים ומתודולוגיות, מחקרים משותפים, תרגילים משותפים ומחקר ופיתוח.

כמו כן, הצדדים הסכימו על המשך חילופי מומחים שנועדו לזיהוי ולצמצום סיכונים לטכנולוגיות מתפתחות כגון בינה מלאכותית, מחשוב קוונטי, הצפנה, ניווט ושימושי לוויין.

ההסכמים מצטרפים להסכם קיים בתחום הביומטרי שחתם המערך לפני כשנה וחצי מול המשרד לביומטריה וזהות ב-DHS.

ההסכמים נחתמו במסגרת כנס סייברטק שמתקיים השבוע בתל אביב בו משתתפים דוברים מהארץ ומהעולם, בהם מקבלי החלטות מובילים, גורמי ממשל בכירים, 25 משלחות מכל העולם ו-200 חברות וארגונים בתחום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית