המשרד להגנת הסביבה מקשיח את דרישות הסייבר בהיתר רעלים

לילך פדלון, ראש אגף חירום וסייבר במשרד להגנת הסביבה: "אנו ממשיכים להרחיב את הרגולציה לעוד ועוד מפעלים בישראל״

bigstock

יחידת הסייבר בתעשייה של המשרד להגנת הסביבה מפרסמת מדריך הכולל הנחיות מקצועיות, שנועדו לסייע למפעלים ביישום התנאים אשר נקבעו למפעל בהיתר הרעלים - כולל הוראות לביצוע מיפוי סיכונים, הערכות הסיכונים ויישום ההגנות הנדרשות. המדריך מהווה תקן מחייב למפעלים שיקבלו תוספת תנאי סייבר בהיתר הרעלים.

אם תתרחש תקיפת סייבר על מפעלים, היא עלולה לגרום לאירוע סביבתי שיביא לנזק חמור לסביבה ואף לפגיעה בחיי אדם. במיוחד כאשר תקיפת הסייבר היא במתקנים העושים שימוש בחומרים מסוכנים המבוקרים על ידי מערכות מחשוב.

כיום יש כ-70 מפעלי חומרים מסוכנים המוסדרים ברגולציה, והמשמעות היא כי לא ניתן בישראל כיום מענה שלם לסיכוני סייבר הקיימים במערכות בקרה תעשייתיות, שבהן יש שימוש בחומרים מסוכנים שעלול לגרום לאירוע חומרים מסוכנים. לאור זאת, הרגולציה מתרחבת עתה למפעלים נוספים, במסגרת תוכנית עבודה רב-שנתית.

מטרת האסדרה של המשרד להגנת הסביבה היא העלאה שיטתית ורציפה של רמת ההגנה במרחב הסייבר בהיבטים של הפחתה ומניעה של סיכונים סביבתיים וסיכונים לבריאות הציבור ולחיי אדם, בדגש על סיכוני הסייבר במפעלי תעשייה העלולים לגרום לאירועי חומרים מסוכנים. 

המשרד שואף להטמיע את הדרישות באופן יעיל ומהיר, והכלי לפעילות הרגולטורית בתחום הסייבר הוא היתר הרעלים שמהווה כלי ליישום חוק חומרים מסוכנים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית