פרשנות | בניגוד לתחזית המודיעין האמריקאי: רוסיה לא פלשה לאוקראינה. עדיין

יום רביעי עבר ללא פלישה רוסית לאוקראינה. איש ביטחון אירופי בכיר: "סכנת תוקפנות רוסית באוקראינה תישאר על כנה כל חודש פברואר. לרוסיה יש יכולת לתקוף ללא התרעה".

http://kremlin.ru/events/president/news/67767

יום רביעי חלף ללא פלישה רוסית. תהיה או לא תהיה, כבר נוצר רושם ששני היריבים בסיפור הזה, רוסיה מחד וארה"ב והמערב מאידך, משחקים בסט כלים שונים לחלוטין, והמנצח בסיבוב הזה הוא פוטין. 

ארה"ב משחקת משחק מדיני-צבאי קלאסי, כמו בספר. ביידן קורא בבוקר את דוח המודיעין היומי,  נפגש עם ראשי הביון והזרועות והם מדווחים לו על 'סימנים מעידים' שהתקיפה תהיה ב-16 בפברואר, יום ד', והוא יודע לשלוח צבא למזרח מאירופה. היום הזה חלף עבר לו, וסימנים מעידים אין. 

מולו פוטין - רב-אמן, לוליין המגלגל המון כדורים ביחד בעשר אצבעות. פוטין מפגין שילוב מרשים ומוצלח, לדידו, של מגוון גורמים: משלוח 100 אלף חיילים, מטוסים, טנקים ואניות, לוחמה פסיכולוגית, מוציא צבא/לא מוציא צבא/מוסיף צבא, מוכן לנהל מו"מ אך 'מתעלמים מדרישותיו', משגר סייבר התקפי, פנוי לשיחות בזום, בטלפון ובקרמלין עם מנהיגי אירופה שעולים אליו לרגל לחלות פניו. 

פוטין כבר רשאי לרשום הישגים: אין מבצע צבאי (נכון לאמש), אין לו הרוגים ופצועים, אין סנקציות, אוקראינה מתרחקת מנאט"ו, מציג לעולם צבא גדול ומתקדם, צינורות הגז פועלים, עוד מעט יהיו לו שני חבלי ארץ פרו-רוסיים אוהדים במזרח אוקראינה.

ופוטין מאוד רוצה את מזרח אוקראינה הרוסית, בניגוד למערב אוקראינה הלאומנית וקאתולית. ושוב, כמו פעם, שתי מעצמות העל המובילות הן רוסיה וארה"ב.

אמש הודיעו ארה"ב ונאט"ו שרוסיה ממשיכה לתגבר כוחות סביב אוקראינה למרות הודעות על הוצאת כוחות. נאט"ו מודיעה בפירוש שכוחות נוספים בדרך לגבול, ואילו מוסקווה מפיצה סרטונים  ובהם טנקים יוצאים מחצי האי קרים.

הוסיף איש ביטחון אירופי בכיר: "סכנת תוקפנות רוסית באוקראינה תישאר על כנה כל חודש פברואר. לרוסיה יש יכולת לתקוף ללא התרעה".

שר ההגנה האוקראיני אומר לסוכנות רויטרס שהוא אינו מבחין בשום סימנים להוצאת כוחות רוסיים, ולמיטב ידיעתו סביב ארצו ויחד עם הבדלנים בתוך ארצו מדובר על כוח של 140 אלף איש.

המודיעין האוקראיני הפנה אמש את תשומת הלב לחזית נוספת והאשים את רוסיה ב"כיבוש זוחל" של בלארוס. רוסיה ממשיכה להחזיק בבלארוס צבא, מטוסים וטילים והיא גובלת עם רוסיה ועם אוקראינה. דוח המודיעין בקייב מתאר את בלארוס כ"זירת מבצעים רוסית מלאה שיכולה לשמש קרש קפיצה לתוקפנות רוסית במזרח אירופה". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית