פייסבוק מאיימת לצאת מאירופה - בגלל רגולציית פרטיות 

הסכם העברת הנתונים בין אירופה לארה״ב מתעכב וחברות אמריקאיות מאיימות כי יפסיקו פעילות באירופה. בינתיים, מחוקקים אירופאים לא מתרגשים 

By Anthony Quintano from Westminster, United States - Mark Zuckerberg F8 2019 Keynote, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=90784061

חברת האם של פייסבוק, Meta, חידשה את איומיה להפסיק את פעילות פייסבוק ואינסטגרם באיחוד האירופי בגלל חוקי הפרטיות. עם זאת, הרגולטורים באיחוד האירופי קראו לאיום של Meta ״בלוף״ ואף הלכו רחוק יותר ואמרו: "החיים טובים מאוד בלי פייסבוק ושנחייה טוב מאוד בלי פייסבוק". כך לפי פרסום של 9to5mac

ההקשר כאן חשוב. כפי שמסביר בלומברג, ארצות הברית והאיחוד האירופי תקועים במשא ומתן על תוכניות "להחליף הסכם העברת נתונים טרנס-אטלנטי שעליו הסתמכו אלפי חברות". ברית זו בוטלה על ידי בית המשפט לצדק של האיחוד האירופי בשנת 2020 "מחשש שהנתונים של האזרחים אינם בטוחים" לאחר העברתם לארצות הברית.

לפיכך, האיחוד האירופי וארצות הברית נמצאים כעת במשא ומתן להסכם חדש, והיעדר הסכם בין שני הצדדים עלול להוות בעיה עבור חברות, כולל Meta. בהגשה חדשה החודש, מטה חידשה איומים קודמים כי היא תיאלץ למשוך את פייסבוק ואינסטגרם אם לא יושג הסכם.

החברה כתבה בהגשה כי "סביר להניח שלא נוכל להציע חלק מהמוצרים והשירותים המשמעותיים ביותר שלנו, כולל פייסבוק ואינסטגרם, באירופה". 

"אין לנו שום רצון ואין לנו שום תוכניות לסגת מאירופה, אבל המציאות הפשוטה היא שMeta, ועסקים, ארגונים ושירותים רבים אחרים, מסתמכים על העברת נתונים בין האיחוד האירופי לארה"ב כדי להפעיל שירותים גלובליים״, כך אמר דובר מטה בהצהרה שנשלחה בדוא"ל.

שר הכלכלה הגרמני רוברט האבק אמר לכתבים שהוא בלי פייסבוק וטוויטר כבר ארבע שנים בגלל שחשבונו נפרץ, וש"החיים היו פנטסטיים" מאז. שר האוצר הצרפתי ברונו לה מאייר הוסיף כי הוא יכול "לאשר שהחיים טובים מאוד עם פייסבוק" וכי "החיים טובים מאוד גם בלי פייסבוק".

לה מאייר המשיך והוסיף כי חברות טכנולוגיה גדולות חייבות "להבין שהיבשת האירופית תתנגד ותאשר את ריבונותה". האבק הוסיף כי האיחוד האירופי "הוא שוק פנימי כל כך גדול, עם כל כך הרבה כוח כלכלי, שאם נפעל באחדות לא נבהל מדבר כזה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית