דיווח: היועמ״ש מצא מקרה בודד של חריגה מנהלים בשימוש המשטרה בתוכנת מעקב  - לא תוצרת NSO

בצוות הבדיקה של היועמ״ש לוקחים חלק ראשי אגף טכנולוגיה וחקירות לשעבר בשב"כ. בינתיים מדובר במקרה בודד מלפני מספר שנים, כך לפי העיתונאי ברק רביד. המשטרה מבקשת כ-3600 צווי האזנת סתר בשנה

צילום: משטרת ישראל

המשטרה טוענת כי ״התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים״, בהיבט שימוש המשטרה בכלי מעקב דיגיטליים. העיתונאי ברק רביד, מעדכן כי החריגה האפשרית שאותרה ע"י המשטרה נוגעת לחקירה פלילית אחת שבוצעה לפני כמה שנים. במקרה שעדיין נבדק נעשה שימוש בתוכנת ריגול שאינה של NSO אלא של חברה אחרת. 

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, פרסם הודעה מטעמו כי בראש צוות החקירה של הנושא תעמוד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), עו"ד עמית מררי, וחבריו יהיו צפריר כץ, לשעבר ראש אגף טכנולוגיה בשב"כ; ואיל דגן, לשעבר ראש אגף החקירות בשב״כ.

הצוות יחל בעבודתו באופן מיידי ומתבקש להגיש את ממצאיו עד ל-1 ביולי 2022.

מאז הבדיקה הראשונית שעל בסיסה נשלח מכתבו של היועמ״ש אל מפכ"ל המשטרה בעניין זה, ביצעה משטרת ישראל בדיקה נוספת אשר העלתה ממצאים נוספים. בעקבות זאת, הנחה היועץ המשפטי לממשלה את משטרת ישראל לנקוט במהלכים מיידיים, על מנת למנוע חריגה מסמכות.

הצוות יבחן את הכלים המצויים בידי משטרת ישראל לביצוע האזנות סתר בדרך של תקשורת בין מחשבים, אופן הפעלתם ומידת התאמתם לסמכויות הנתונות למשטרה וכן את הצורך בנקיטת צעדים שימנעו חריגה מסמכויות המשטרה על פי דין.

יובהר, כי ככל שבדיקת הצוות תעלה בממצאיה התנהלות פסולה שיש בה משום חשד לעבירה פלילית, יועבר הטיפול בממצאים הקונקרטיים לרשויות המוסמכות לכך.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית