צבא בלגיה רוכש מערכות טילי נ"ט של רפאל

חברת-הבת הגרמנית של רפאל DND תספק מערכות RGW90 בשווי של 19 מיליון אירו

https://dn-defence.com/rgw-90/?lang=en

החברה הגרמנית דיינמיט נובל דיפנס (DND), חברת-בת של רפאל, הודיעה בסוף שבוע שעבר כי זכתה בחוזה בשווי 19 מיליון אירו לאספקת מערכות טילי נ"ט נישאי-אדם מסוג RGW90 לצבא בלגיה.

חברת DND מתארת את מערכת ה-RGW90 כמערכת נגד-שריון, נישאת-אדם, רב-משימתית בקליבר 90 מ"מ. דגם ה-HEAT/HESH של מערכת זו היא גרסת הנ"ט של סדרת RGW90. ניתן להשתמש במערכת במקומות סגורים וביכולתה להשמיד מגוון רחב של מטרות יבשתיות כגון טנקי מערכה, רק"מים קלים, מתקנים מבוצרים, בונקרים, מבנים ומקלטים.  

גרסת ה-HEAT של המערכת מסוגלת להשמיד רכבים קרביים המוגנים במיגון בעובי 500 מ"מ. מערכת RGW90 היא מערכת שגר ושכח המורכבת מטיל הנורה דרך משגר ומערכת בקרת ירי הכוללת מערכת כוונות אופטיות, מערכת ראיית לילה, מד-טווח לייזר ומחשב בליסטי. מערכת הנ"ט שוקלת כ-10 ק"ג ויכולה לפגוע במטרות בטווחים שבין 10 מטרים לבין 400 מטרים.

לפני כשנה רכש הצבא הגרמני מערכות דומות מחברת DND. בחודש מרץ 2021 דווח באתר "ישראלדיפנס" כי הצבא הגרמני חתם חוזה עם דיינמיט נובל דיפנס לייצור ואספקה של 2,107 מטולי 90 מ"מ הקרויים "Active Agent" לירי חומרים פעילים של אפקט ערפל DM15 (זרחן אדום).
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית