לתשומת לב צה״ל: תקיפת סייבר נגד רשת הרכבות של בלרוס שיבשה שינוע כוחות צבא

תקיפת הסייבר על רשת הרכבות של בלרוס גורמת לעיכוב בהזרמת הכוחות הרוסיים המתוכננת אל קו הגבול עם אוקראינה

https://youtu.be/swyRqWAUi1I

רשת הרכבות של בלארוס נמצאת בימים האחרונים תחת מתקפת סייבר קשה, מתקפת כופר. התוקף הפעם לא מבקש תשלום כספי, אלא דורש שחרורם של חמישים אסירים פוליטיים, הכלואים במדינה וברוסיה, כשהוא מביע מחאה פוליטית כנגד השלטון הבלרוסי, המאפשר לכוחות הצבא הרוסי לפעול באין מפריע במדינה.

האקר פרסם תמונות ממסכי המחשב של רשת הרכבות הבלרוסית, בה מחשבי הרשת עדיין פועלים עם גרסת ההפעלה Windows 7. סוכנות המודיעין הבלרוסית, ה- KGB, הודיעה כי הנושא בטיפולה והיא פועלת לאיתור האקר ולהשבת הרשת והרכבות לפעולה מלאה. 

הדבר המעניין אינו עצם התקיפה, גם לא הדרישה לשחרורם של האסירים הפוליטיים. המעניין בתקיפה היא שתשתיות רשת הרכבות הלאומית מושבתות, ולא מאפשרות לגייסות הרוסים לנוע לעבר קו החזית באוקראינה. 

קו החזית בין רוסיה ואוקראינה מתחמם והולך, רוסיה נערכת בקו הגבול עם כוחות גדולים, ומאיימת על אוקראינה, על בסיס טענותיה כי הממשלה הפרו-מערבית בקייב נערכת למבצע נגד המורדים הפרו-רוסים בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. 

המטרה האמיתית של פוטין, כשהוא מנצל את חולשתם של הממשל האמרקאי, ברית נאט"ו והאיחוד האירופאי, היא לעצור את התפשטות נאט"ו מזרחה.

מכאן, אם יחליט פוטין לצאת למלחמה, הוא ייבקש להשיג השגים משמעותיים לא רק אוקראינה אלא גם מול כוחות נאט"ו. אחד התסריטים הסבירים יותר הוא שרוסיה תתקוף את אוקראינה לא רק בגבול הדרומי שבין שתי המדינות, אלא גם כוחות הצבא הרוסים יאגפו את אוקראינה ויפתחו מולה קו חזית נוסף דרך הגבול בין בלרוס ואוקראינה. 

תקיפת הסייבר על רשת הרכבות של בלרוס גורמת לעיכוב בהזרמת הכוחות הרוסיים המתוכננת אל קו הגבול עם אוקראינה. פוטין מתכנן תרגיל צבאי גדול מאד בבלרוס ובקו הגבול עם אוקראינה, בין ה- 10 לפברואר ל- 20 לפברואר. 

עד עתה נשמעות קולות דיפלומטיים ואיומים מכיוון ארה"ב, אוקראינה ומדינות אירופה. האם למרות מלחמת ציוצי הטוויטר שמתנהלת מולו, יפתח פוטין במלחמה במהלך התרגיל או מיד בסיומו? 

מכיוון שמורכב לחזות התנהגותו של פוטין, למרות דברי הפרשנים יודעי הדבר, בעוד כשבועיים נדע כולנו את התשובה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית