קרן ההשקעה של מערך הסייבר משיגה מכפיל שלא מבייש קרן השקעות מסחרית

גם השנה, מאז 2016, המדינה משקיעה בבנק הבין-אמריקני לפיתוח. על פי מערך הסייבר, עד כה הושקעו שלושה מליוני דולרים שהניבו 27 מליוני דולרים בעסקאות לחברות ישראליות 

bigstock

משרד האוצר ומערך הסייבר הלאומי הקימו קרן סייבר ייחודית בשיתוף הבנק הבין-אמריקני לפיתוח (IADB) שפועלת כבר כחמש שנים. הקרן, בגובה 2 מיליון דולר, נועדה לתמוך בעסקאות סייבר ישראליות במדינות אמריקה הלטינית והקאריביים.

על פי מערך הסייבר, מאז הקמתה של הקרן, הושקעו בה 3 מליוני דולרים שהפכו להחזר של 27 מליוני דולרים בעסקאות שעשו חברות ישראליות. בין הדוגמאות, פרויקט מרכז אימונים בסייבר באורוגוואי שבנתה סייברביט ופרויקט בצ׳ילה שזכתה בו חברת טוקה הישראלית. 

[ההחזרים של הקרן על פי נתונים של מערך הסייבר]

בנוסף, ישראל הצטרפה כחברה בקרן הסייבר החדשה של הבנק העולמי ומקדמת אסטרטגיות ופרויקטים להגנת סייבר יחד עם קרן גייטס העולמית ומדינות תורמות נוספות כגון ארה"ב, יפן, גרמניה, הולנד ואסטוניה. שתי הקרנות מממנות הכשרה, ייעוץ ופיתוח כלים עבור מדינות מתפתחות העושות את צעדיהן הראשונים בהגנת סייבר.

בנוסף, פעילות הסיוע של ישראל בתחום זה מחזקת את מעמדה של ישראל כמובילת סדר יום עולמי בתחום הסייבר. לדברי הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג: "הצטרפותה של ישראל לקרן הסייבר היא חלק ממהלך אסטרטגי של קידום שיתוף הפעולה עם הבנקים לפיתוח וסיוע בקידום הפיתוח של מדינות מתפתחות.

"יוזמה זו משתלבת בפעילותו של משרד האוצר בזירה הבינלאומית לצורך חיזוק הקשרים הכלכליים ושיתופי הפעולה עם מדינות מתפתחות. המהלך יאפשר את בניית היסודות לקליטת טכנולוגיות סייבר מתקדמות ויפתח הזדמנויות חדשות בפני התעשייה הישראלית".

לדברי רועי ירום, ראש מרכז התעצמות במערך הסייבר הלאומי: "קידמה אנושית במאה ה-21 היא קידמה דיגיטלית ומרחב סייבר מוגן הוא התנאי למימושה. ההסכמים מחזקים את השותפות של ישראל עם קהילת הפיתוח העולמית ומקבעים את מעמדה כשחקן מוביל בסיוע לעולם המתפתח ביצירת מרחב סייבר מוגן ומאפשר.

״הפעילות המשותפת תייצר גשרים כלכליים ומדיניים מבוססי הגנת סייבר בין האקו-סיסטם הישראלי לשווקים מתפתחים חדשים לתועלת כל הצדדים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית