VMware: כ-70% מהארגונים בעולם עוקבים או מתכננים לעקוב אחר העובדים שלהם

המחקר שבוצע על ידי מכון Vanson Bourne מצא כי 70% מהארגונים שנסקרו כבר יישמו או מתכננים ליישם אמצעי מעקב אחרי עובדים

bigstock

חברת VMware פרסמה תוצאות מחקר גלובלי שחושף כי ביצועי העובדים יכולים להיות בסכנה עקב יישום גובר של אמצעי פיקוח עליהם. המחקר שבוצע על ידי מכון Vanson Bourne מצא כי 70% מהארגונים שנסקרו כבר יישמו או מתכננים ליישם אמצעי מעקב אחרי עובדים כדי לעקוב אחרי היעילות שלהם לאחר שעברו למודל עבודה היברידית - עבודה מהבית ובמשרד.

בקרב ארגונים אלו, האמצעים שנלקחים בחשבון כוללים פיקוח על מיילים (44%), גלישה ברשת (41%), כלים טכנולוגיים שיתופיים (43%), אמצעי פיקוח וידאו (29%) ומעקב באמצעות מצלמות רשת (28%). למרות זאת, 39% מהארגונים שכבר יישמו אמצעי פיקוח ו-41% מהחברות שכרגע נמצאות בתהליך יישום אמצעים כאלו, נוכחו למעשה שהתפוקה של העובדים כבר "עלתה" או "עלתה משמעותית".

בזמנים שבהם לעיתים אין קירבה פיסית בין המעבידים לעובדים, מנהלים מפתחים דרכים חדשות לפקח ולכמת יעילות של עובדים. שישה מתוך עשרה (59%) מהמעבידים מכירים בכך שהארגון שלהם צריך לפתח דרכים כאלו כחלק ממודל העבודה ההיברידי, כאשר שקיפות נשארת גם כעת המרכיב העיקרי. רבע מהעובדים שנסקרו (24%) לא יודעים כלל האם הארגון שלהם יישם מערכות ניטור במכשירים שלהם כדי לפקח על היעילות שלהם.

ממצאי המחקר מציעים לשמור על איזון עדין בתקופה בה עסקים מחפשים אחר דרכים חדשות להעריך את הביצוע של העובדים מעבר לנוכחות שלהם בעבודה. מנקודת המבט של העובדים, שלושה רבעים (75%) מסכימים שבמעבר לסביבת עבודה מפוצלת, האופן שבו הם מתפקדים מחוץ לשעות המשרד- מוערך יותר על ידי המנהלים שלהם.

79% מהעובדים מסכימים שטכנולוגיות של עבודה מרחוק מאפשרות להם לעבוד יותר ביעילות מאשר קודם. 74% מהארגונים היו צריכים לפתח דרכים חדשות למדידת היעילות של העובדים. בקרב הארגונים האלה, הושג הפיקוח על יעילות באמצעות השימוש בפתרונות שכוללים שיחות עדכון עם המנהלים (55%), הערכת תפוקה ויעדים מוסכמים מראש (53%) ושימוש בתוכנות ניהול חדשות (47%).

"בכל העולם אנו רואים ארגונים שעוברים למודלים של עבודה היברידית, כך שמאפשרת לעובדים לא לעבוד מהמשרד בכל השעות, אך מעבידים צריכים להיזהר כאשר הם מחליפים נוכחות באמצעי פיקוח. פיקוח וביצוע הם שני דברים שונים מאד", אמר שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל.

"ארגונים צריכים לספק אמצעים דיגיטליים שיאפשרו לאנשים לעבוד מכל מקום והמחקר שלנו מראה שעובדים אלו מרגישים יותר מוערכים ושבוטחים בהם יותר. חוסר בשקיפות ומדידה של תפוקה באופן אמפירי יכול במהירות לשחוק את האמון של העובדים ולהוביל לעזיבה, במיוחד בתנאי השוק התחרותי , מאתגר ועם חוסר של עשרות אלפי עובדים.".

המחקר הקיף 7,600 מגיבים כולל אנשי כוח אדם, IT ומנהלים בכל ענפי המשק, בארגונים שמעסיקים 500 עובדים ומעלה ברחבי העולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית