ציר מזרחי: פוטין מדגיש את שיתוף הפעולה עם סין - כולל בפיתוח אמל״ח

לדבריו, שתי המדינות גם "מפתחות שיתוף פעולה בין הכוחות המזוינים", הכולל "תרגילים צבאיים משותפים" ו"השתתפות במשחקי מלחמה בינלאומיים" וכן "סיור משותף בים ובאוויר"

http://kremlin.ru

בנאום במסיבת עיתונאים שנתית ביום חמישי האחרון, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס ליחסים האסטרטגיים בין רוסיה לסין כ"גורם מייצב על הבמה העולמית". רוסיה וסין פועלות במשותף לפיתוח כלי נשק חדישים, אמר פוטין. הדיווח של sputniknews

"הצבא הסיני מצויד ברובו במערכות הנשק המתקדמות ביותר. אנחנו אפילו מפתחים נשק [כגון מטוסים ומסוקים] ביחד", הדגיש פוטין, תוך שהוא מציין את שיתוף הפעולה של שני הצדדים במגזרי החלל והתעופה.

לדבריו, שתי המדינות גם "מפתחות שיתוף פעולה בין הכוחות המזוינים", הכולל "תרגילים צבאיים משותפים" ו"השתתפות במשחקי מלחמה בינלאומיים" וכן "סיור משותף בים ובאוויר".

בנפרד, פוטין התייחס ל"יחסיו האישיים המאוד אמינים" עם נשיא סין שי ג'ינפינג, דבר שלדבריו "עוזר בעסקים". בהקשר זה, הנשיא הרוסי הצביע על מוסקבה המחזקת את שיתוף הפעולה הכלכלי עם בייג'ינג, והוסיף: "אסיה מתפתחת במהירות, כאשר סין היא המנהיגה הבלתי מעורערת [בתהליך זה]".

פוטין אמר כי למוסקבה ובייג'ין "יש כבר מחזור (משותף) של למעלה ממאה מיליארד [דולר]" וששני הצדדים "פועלים בכיוונים שונים", כולל אלו הקשורים לאנרגיה גרעינית, חלל וזכויות אדם.

הוא שיבח את "שותפותם המקיפה בעלת אופי אסטרטגי, שאין לה תקדים בהיסטוריה, לפחות בין רוסיה לסין".

"העבודה היומיומית האינטנסיבית הזו מועילה הן לעם הסיני והן לעם הרוסי, ומהווה גורם מייצב רציני בזירה הבינלאומית", הדגיש פוטין.

הדברים באים לאחר פגישה וירטואלית בין פוטין ושי בשבוע שעבר, כאשר הנשיא הסיני הדגיש כי שני הצדדים "צריכים לנקוט בפעולות משותפות יותר כדי להגן טוב יותר" על האינטרסים הביטחוניים הדו-צדדיים.  

בהתחשב בכך ש"נכון לעכשיו, באמתלה של דמוקרטיה וזכויות אדם. כוחות מסוימים בעולם מתערבים באופן שרירותי בענייני הפנים של סין ורוסיה, תוך הפרה גסה של החוק הבינלאומי ונורמות היחסים הבינלאומיות המוכרות בדרך כלל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית