ארה״ב: עבריין מין רשום נידון ל-50 שנות מאסר בגין שימוש בפייסבוק להפצת פורנוגרפיית ילדים

על פי מסמכי בית המשפט וראיות שהוצגו במשפט, ג'ונסון השתמש בחשבונות פייסבוק בשמם של אחרים כדי לזהות נשים בעלות גישה לילדים שנראה כי חוו קשיים כלכליים

bigstock

גבר באינדיאנה, ארה״ב, נידון ל-50 שנות מאסר ולאחר מכן 15 שנות שחרור בפיקוח על שימוש ברשתות חברתיות להפקת פורנוגרפיית ילדים. כך לפי פרסום של משרד המשפטים האמריקאי

לורנצו ג'ונסון, בן 33, הורשע ב-16 באוגוסט על ידי חבר מושבעים פדרלי בשלוש עבירות של קשירת קשר להפקת פורנוגרפיית ילדים, סעיף אחד של הפצת פורנוגרפיית ילדים וסעיף אחד של היותו עבריין עם החזקת נשק חם. 

על פי מסמכי בית המשפט וראיות שהוצגו במשפט, ג'ונסון השתמש בחשבונות פייסבוק בשמם של אחרים כדי לזהות נשים בעלות גישה לילדים שנראה כי חוו קשיים כלכליים. 

ג'ונסון, עבריין מין רשום, הציע לאותן נשים כסף לצלם תמונות מיניות של תינוקות וילדים בגיל ההתבגרות שהכירו, ושכנע בהצלחה שלוש נשים כאלה, שהואשמו לאחר מכן בעבירות פורנוגרפיה של ילדים, לשלוח לו תמונות המתארות את ההתעללות המינית של תינוקות וילדים בגיל ההתבגרות. 

אישה אחת כזו הודתה לאחר מכן באשמה ומחכה לגזר הדין. שניה אמורה להודות באשמה ב-21 בדצמבר. שתי הנשים מודות באשמה במחוז הצפוני של אילינוי, והאישומים נגד אישה שלישית בוטלו במחוז הצפוני של אינדיאנה משום שמתה במהלך התביעה.

בראיון ל-FBI, הודה ג'ונסון שהוא גם ביקש הפקת חומרי התעללות מינית בילדים (CSAM) ממשתמשי פייסבוק אחרים כאמצעי לסחיטה. העדויות שהוצגו במשפט הראו שג'ונסון ביקש מאישה אחת לייצר חומרים כאלו כדי שיוכל "להחזיק משהו מעל הראש שלה". 

בנוסף, רישומי פייסבוק שהוכנסו לראיות הראו שג'ונסון דן בהתעללות מינית בילדים עם שותפיו למזימות ומאיים "לחשוף" אותם אם לא יסכימו לייצר חומרים כאלו. ג'ונסון הורשע בעבר ב-2009 באילינוי בהתעללות מינית בנסיבות מחמירות שבה מעורב קטין.

"כפי שקבע חבר המושבעים פה אחד, לורנצו ג'ונסון שכנע שוב ושוב נשים פגיעות לנצל מינית תינוקות וילדים קטנים", אמר עוזר התובע הכללי קנת א. פוליט ג'וניור מהמחלקה הפלילית של משרד המשפטים. "גזר הדין של היום מעביר מסר חזק לפיו עבריינים המכוונים לחברים פגיעים בחברה שלנו, ובעיקר ילדים, יובאו לדין".

"ההתנהגות הפלילית של לורנצו ג'ונסון ראויה לעונש הארוך שהשופט הטיל היום", אמר עורך הדין האמריקני קליפורד ד' ג'ונסון ממחוז צפון של אינדיאנה. "מניפולציה של נשים פגיעות להפקת תמונות פורנוגרפיות של ילדים חסרי קול היא התנהגות פושעת בזויה. אני רוצה להודות לכל השותפים שלנו לאכיפת החוק על עבודתם הקשה בעשיית צדק בתיק זה".

המקרה נחקר על ידי משרד השדה באינדיאנפוליס של ה-FBI, משרד השריף של מחוז קוק ומשרד התובע של מדינת קוק במחוז קוק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית