מעבר צה"ל דרומה: תמונות רחפן מראות את התקדמות העבודות

שר הביטחון, בני גנץ: "המשך התקדמות פרויקט קריית התקשוב הוא חלק מהחזון הכולל של מערכת הביטחון לחיזוק הנגב, תשתיות צה"ל וביטחון ישראל״

קרדיט לשימוש: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
 

בקריית התקשוב הדיגיטלית, שמוקמת ע"י מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, אגף התקשוב וההגנה בסב״ר ואגף התכנון בצה״ל, ישרתו כ-6,300 משרתים. הקריה משתרעת על שטח של כ-180 דונמים בצפון העיר באר שבע, מתוכם כ- 200,000 מ"ר בנוי. הקריה מוקמת בשיטת PFI (מימון, תכנון, הקמה ותפעול) באמצעות קבוצת החברות 'שיכון ובינוי ואפריקה-ישראל' שיקימו ויתפעלו אותה בזיכיון למשרד 25 שנה.
 
קרית התקשוב הדיגיטלית נבנית כ"בסיס חכם". היא כוללת תשתיות מתקדמות ויעילות אנרגטית. הקריה תוכננה כעוגן המרכזי של אקו-סיסטם טכנולוגי במטרופולין באר שבע, שיכלול יחידות צבאיות, משרדי ממשלה, חברות טכנולוגיה, אוניברסיטה ותעשייה.

שר הביטחון, בני גנץ: "המשך התקדמות פרויקט קריית התקשוב הוא חלק מהחזון הכולל של מערכת הביטחון לחיזוק הנגב, תשתיות צה"ל וביטחון ישראל. אני מודה לאנשי משרד הביטחון וצה"ל המובילים אותו. נמשיך בפיתוח החזון הזה, לצד רתימת כלל הגופים הממשלתיים והרשויות המקומיות להצלחתו".

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי: "הראשונים בחזית הטכנולוגית והמודיעינית, טובי אנשינו, הם הראשונים להוביל את מימוש החזון - חיילי ומפקדי צה״ל הם אלו שמובילים את המהלך הלאומי לפיתוח הנגב. כמו במעבר קרית המודיעין לנגב, גם הקמת קרית התקשוב בבאר שבע מהווה הזדמנות כפולה ליצירת סביבת עבודה ויכולות מתקדמות למשרתינו ולהעצמת הנגב. המעבר, בשיתוף משרד הביטחון ומשרדי הממשלה, הוא ביטוי נוסף לתרומתה של מערכת הביטחון וצה״ל לחברה הישראלית ולפיתוח הנגב והאנשים המשרתים בו״.

ראש אגף התקשוב וההגנה בסב״ר, אלוף ליאור כרמלי: ״אגף התקשוב וההגנה בסב״ר גאה להיות שותף וחלוץ במימוש חזון המעבר לנגב. המעבר בעל חשיבות לאומית, יעמיד לאגף, על משרתיו, סביבת עבודה ויכולות מתקדמות לעמוד במשימותיו להבטחת עליונות צהל בממד הקיברנטי״
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית