הייטק - גם למשוחררי גולני

מיזם מיוחד, "גולני להייטק", של עמותת גולני יחד עם מספר חברות הייטק מובילות שם לעצמו מטרה לשלב את בוגרי החטיבה בעולם ההיי-טק לאחר השחרור

www.idf.il

כשכולם מדברים על שכר הלוחמים ועל העדפה שלהם על פני חבריהם - לעיתים שוכחים שהבעיה המרכזית עימם נתקלים הלוחמים מגיעה בעת השחרור מצה"ל.

בעוד חבריהם ששירתו ביחידות הטכנולוגיות והמודיעין "נחטפים" מיד לאחר השחרור ע"י חברות הייטק מובילות- אלו ששירתו בתפקידי לחימה נמצאים בפער משמעותי ובקושי להשתלב באופן ראוי בשוק ההייטק הישראלי.

אלו יוצאים לאזרחות עם ניסיון משמעותי ולעיתים אף מקבלים הצעות עבודה אטרקטיביות כבר במהלך השירות - והלוחמים נאלצים פעמים רבות להתמודד עם קשיים כלכליים ופערים לימודיים שמביאים להדרה של רבים מהם ממקצועות ההייטק.

מיזם מיוחד, "גולני להייטק", של עמותת גולני יחד עם מספר חברות הייטק מובילות מנסה לכך מענה. המיזם נולד לאחר אסון הנגמ"ש בסג'עייה במהלך מבצע צוק איתן- אחד מהאסונות הקשים שחוותה החטיבה בתולדותיה. חברת ההייטק "רדוור" היתה מעוניינת להעניק ולתרום לחיילים.

בשיח משותף עם העמותה - החליטו הפעם לא להעניק עוד ביגוד או "פינוק" לחיילים אלא לנסות לקדם משהו בסדר גודל אחר לחלוטין. העמותה בנתה יחד עם חברות הייטק נוספות חבילה ומעטפת כוללת עבור הלוחמים. בין היתר מדובר בחברות Ey  ארנסט אנד יאנג, מלאנוקס, בזלת, "אורגד אחזקות" ועוד.

במסגרתו, כל לוחם שמשתחרר בתום שירות בחטיבת גולני ויהיה מעוניין להשתלב בתחום ההייטק- יקבל מלגה של כ-90,000 ₪. המלגה כוללת מימון לימודי תואר מלאים באחד ממקצועות ההייטק במוסדות המובילים בארץ (בדר"כ מדובר בטכניון) למשך 4 שנים.

בנוסף, רוב המשוחררים אינם עומדים בקריטריונים הבסיסיים לקבלה לתואר - על כן המלגה תממן להם גם לימודי מכינה וקדם מכינה של שנה נוספת על מנת לשפר בגרויות ולהביא את המשוחררים לרמת 5 יחידות מתמטיקה ופיזיקה. הסטודנטים מקבלים במהלך הלימודים גם מלגת דמי קיום, סיוע בשכר דירה, מנטורים מחברות הההייטק שמלווים אותם באופן אישי וחונכים המסייעים להם במהלך הלימודים.

מלבד שירות בחטיבה - כל לוחם משוחרר שיהיה מעוניין לקחת חלק בתכנית ילווה משפחה שכולה של אחד מנופלי החטיבה. כל מלגה ניתנת על שמו של חלל אחר והלוחם ילווה את המשפחה במהלך הלימודים ויעלה לקברו של החלל עם בני המשפחה בימי הזיכרון. בנוסף, כל לוחם שיצטרף מחויב גם להתנדבות בקהילה במהלך השנה.

התכנית החלה לפעול בעצימות נמוכה ב-2017 ובעקבות ההצלחה הגדולה זינק השנה הביקוש להצטרפות לתכנית מבין משוחררי החטיבה. כבר כעת קיימות 50 פניות של לוחמים משוחררים שמעוניינים להתחיל בלימודים אקדמאיים בשנה הקרובה, אך אין די מלגות עבור כל המועמדים. לשם כך עמותת גולני, המאגדת קצינים בכירים לשעבר בחטיבה, מקיימת בימים אלו קמפיין מימון המונים עבור התכנית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית