איירובוטיקס: מציעה רחפנים שמאתרים ירי בסביבה אורבנית 

איירובוטיקס ו-ShotSpotter האמריקאית ישתפו פעולה בהפעלת רחפנים שמאתרים שימוש בנשק בשטח אורבני 

תמונה: איירובוטיקס

חברת איירובוטיקס תציע בישראל מערכת לאיתור מקורות ירי בשטח אורבי. החברה תשווק בארץ באופן בלעדי פתרון משולב הכולל רחפן אוטוומי וחיישים קרקעיים לאיתור ותפיסת מבצעי ירי לא חוקי.

ShotSpotter האמריקאית תציע יחד עם איירובוטיקס פתרון משולב, לאיתור, זיהוי והפללה של יורים בלתי חוקיים בשטח בנוי. באמצעות המערכת, אדם המבצע ירי בשטח אורבי, יאותר על ידי מערכת לזיהוי קולות ירי בין היתר באמצעות חיישים, רשת סלולרית ורדיו ושירותים נלווים. רחפנים אוטומטיים שיהיו בטיסות סיור יגיעו תוך קצר למיקום הירי באופן אוטומטי כדי לספק תמוה ושידור וידאו חי, המפליל אדם חשוד. 

חברת איירובוטיקס פיתחה מערכת רחפן אוטוומי המסוגל לבצע משימות 24/7 ללא מגע יד אדם. מערכת הרחפן של איירובוטיקס נמצאת גם בשלבים מתקדמים של רישוי ברשות התעופה האזרחית האמריקאית והיא אחת המערכות היחידות בעולם הנמצאת על סף אישור קבוע לטיסה מעל בי אדם בשטחים עירויים צפופים. אחת מהיכולות של הרחפן היא לספק תמונה ושידור וידאו חי מלב האירוע. 

בניגוד לרחפנים אחרים הקיימים היום בשוק, הרחפן שפיתחה איירובוטיקס, מציג עליוות משמעותית, משום שהוא יכול להמריא ולחזור לתחנת עגינה ייעודית, להחליף סוללה וחיישנים ולטוס שוב, גם בתנאי סביבה קשים וכל זאת ללא מעורבות אדם בתהליך, ולכן יתן להתממשקות עם מערכת שוט-ספוטר. 

חברת שוט-ספוטר האמריקאית פיתחה מערכת זיהוי אוטומטית, המבוססת על חיישנים קרקעיים, המספקת פרטים לגבי המיקום המדויק ומאפשרת לגורמי אכיפת החוק להגיב בצורה יעילה, לחקור ולהרתיע עבריינים המבצעים ירי בלתי חוקי. המערכות של החברה מותקנות ביותר מ-120 ערים בארה"ב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית