צבא בריטניה מכניס לשרות מערכת הגנ"א מבוססת שו״ב של רפאל

הצבא הודיע שהמערכת מסוגלת לפגוע במטרה בגודל של כדור טניס הנעה במהירות הקול

https://www.army.mod.uk/news-and-events/news/2018/02/army-unveils-sky-sabre-air-defence-system/

צבא בריטניה מכניס לשרות מערכת הגנ"א מתקדמת שסיסמתה "יירט והשמד", מערכת SKY SABRE, שהיא חסרת תקדים במהירות הפעולה, בדיוק ויכולות רכישת מטרות. המערכת מבוססת של שו״ב של חברת רפאל

הצבא הודיע שהמערכת מסוגלת לפגוע במטרה בגודל של כדור טניס הנעה במהירות הקול. גדוד התותחנים 16 קולט כעתה את הסוללה הראשונה ובעתיד יוצבו מערכות כאלו בכל בסיסי הצבא הבריטי בבריטניה  ובעולם. השר לרכש צבאי בממשלת בריטניה ג'רמי קווין אמר שהמערכת פורצת דרך והיא אמורה להגן על חיילי צבא בריטניה מפני כל יום.

המערכת מורכבת משלושה חלקים: מכ"ם תלת-ממדי שמיירט ב-360 מעלות עד לטווח של 120 ק"מ. מערכת מחשב חדישה שמחברת בין המכ"ם, טילי היירוט ו"ערוץ 16" שהוא ערוץ תקשורת והעברת נתונים טקטי המאפשר גם חילופי מידע עם אניות הצי המלכותי. מרכיב  שלישי הם טילי היירוט. משקל כל טיל 99 ק"ג, מהירותו ו 2,300 מייל לשעה, והוא מסוגל ליירט מטוסי קרב, כטמ"מים ופצצות חכמות מונחות לייזר. 

על כל משגר מוצבים שמונה טילי יירוט וניתן לשגר כמה טילים בו זמנית ולכמה כיוונים. הממשלה מוסרת כי ביצועי המערכת החדשה טובים בכמה רמות בהשוואה לאלו של מערכת הגנ"א הקודמת RAPIER. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית