ארגוני המודיעין של בריטניה מגייסים דוברי מנדרינית לשירותיהם

הגיוס, המאסיבי יש לומר, של דוברי מנדרינית לשירותי המודיעין בבריטניה, החל לאחר שראש ה- GCHQ הכריז שבריטניה נמצאת במירוץ "חימוש" של עליונות סייבר מול סין

Richard Moore | ChiefMI6 | https://twitter.com/IISS_org/status/1465765072555458567?s=20

כמענה לריגול הסיני ותקיפות הסייבר הסיניות בבריטניה, החל שירותי המודיעין הבריטים, ה- MI5 (המקביל לשב"כ), ה- MI6 (המקביל למוסד), וה- GCHQ (המקביל ל- 8200) לגייס לשורותיהם קציני מודיעין ואנשי מבצעים דוברי מנדרינית. 

שירותי המודיעין הבריטיים תרים אחר דוברי מנדרינית מתרבויות שונות ומלאומים שונים, לאו דווקא מסין. לאור מאות מקרים (למעלה מ- 600 מקרים), בעשור האחרון, בהם באירופה ובארצות הברית נתפסו סוכנים אשר הופעלו על ידי המודיעין הסיני, רובם ככולם ממוצא סיני, אין התעקשות כי המועמדים להיות קציני מודיעין חדשים בשירותי המודיעין הבריטיים יהיו ממוצא סיני. 

הגיוס, המאסיבי יש לומר, של דוברי מנדרינית לשירותי המודיעין בבריטניה, החל לאחר שראש ה- GCHQ הכריז שבריטניה נמצאת במירוץ "חימוש" של עליונות סייבר מול סין, והאיום הסיני הוא מהחמורים אותה ידעה בריטניה. האיום הסיני על פי דבריו של ראש הארגון פוגע בביטחון הלאומי הבריטי. 

לדבריו של ראש ה- GCHQ יכולותיה של סין במרחב הסייבר, מאפשרות לה כיום פוטנציאלית, לשלוט בכל המרחב הקיברנטי כמעצמה הקיברנטית הגדולה בעולם. 

הדאגה בבריטניה, במדינות אירופה ובארצות הברית, מיכולותיה של סין בהיבטי איסוף המודיעין ותקיפות הסייבר, הולכת וצוברת תאוצה, ואלו מנסים לנטרל את מאמצי הריגול הסיניים בכל דרך אפשרית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית