ראש סוכנות האו״ם לאנרגיה אטומית בדרכו לטהרן (שוב) 

רפאל גרוסי, ראש סוכנות האו״ם לאנרגיה אטומית, יצטרך לדון עם האיראנים על מגוון נושאים הקשורים לפיקוח על הגרעין. ביקורו מתקיים כשבוע לפני תחילת שיחות הגרעין בוינה

Photo: U.S. State Department

רפאל גרוסי, ראש סוכנות האו״ם לאנרגיה אטומית, הודיע בטוויטר כי הוא בדרכו לטהרן. על הפרק ישנם נושאים רבים הקשורים לפיקוח על מתקני הגרעין של איראן. 

ביניהם, החזרת הפקחים למתקנים, צפייה בחומרים שצולמו מפברואר האחרון (עת ביקורי הפקחים הפסיקו), פיקוח על מתקני ייצור חלקים לצנטריפוגות, שאלות לגבי ממצאים במספר מתקנים שלא היו תחת פיקוח, והסדרת הליך הפיקוח בנפרד משיחות הגרעין בוינה. 

ביקורו של גרוסי מגיע ימים ספורים לפני תחילת השיחות בוינה שאמורות לצאת לדרך בסוף חודש זה. איראן, על פי פרסומים גלויים, הקשיחה עמדות מול ארה״ב ואירופה ורוצה לחזור להסכם המקורי והורדת הסנקציות הכלכליות. 

ברקע, ישנם פרסומים מצד ארה״ב הטוענת כי הזמן לדיפלומטיה ״קצר״, אך אינה מציעה חלופות למשא ומתן. אופציית המלחמה עם איראן נראית בלתי סבירה בשלב זה מצד ארה״ב או ישראל. 

במקביל, ישנם פרסומים על שחרור 3.5 מיליארדי דולרים מהכספים הכלואים של איראן מאחת ממדינות העולם. מהלך, שאם יתברר כנכון, היה צריך לקבל הסכמה אמריקאית בכתב על מנת שאותה מדינה לא תפול תחת סנקציות אמריקאיות. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית