הבריטים חוששים שהרוסים יגיעו ראשונים למטוס הקרב F-35 שנפל לים ליד כרתים

בריטניה פנתה לארה"ב לסייע לה במאמצים לאתר ולמשות מהים התיכון את מטוס הקרב החמקן F-35B. החשש הגדול הוא שהרוסים יגיעו ראשונים למקום שקיעת המטוס המתקדם

אילוסטרציה. צילום: דובר צה״ל 

בריטניה פנתה לארה"ב לסייע לה במאמצים לאתר ולמשות מהים התיכון את מטוס הקרב החמקן F-35B שנפל לים אחרי המראה מנושאת מטוסים, טייסו נטש והוחזר בשלום לנושאת המטוסים 'המלכה אליזבת'.

החשש הגדול הוא שהרוסים יגיעו ראשונים למקום שקיעת המטוס המתקדם, ובריטניה נחושה לעשות כל מאמץ למנוע מהרוסים, או מכל גורם אחר, להגיע אל המטוס או אל מערכות שלו. נושאת המטוסים ואניית נוספת של הצי המלכותי מסיירות יומם ולילה סביב אזור התאונה כדי למנוע גישה מאחרים בלתי רצויים. 

טיימס הלונדוני דיווח כי לאמריקנים יש בספרד ציוד מתאים. עוד לא ברור היכן בדיוק שקע המטוס, אך ידוע שהתרסק מיד אחרי ההמראה מנושאת המטוסים. המכשיר האמריקני המתאים הוא TPL-25, שנועד בשלב הראשון לאתר את מיקומו המדוייק של המטוס השקוע על קרקעית הים, לא הרחק מכרתים.

זה נעשה באמצעות קליטת אות שידור ממשדר חירום במטוס. המכשיר האמריקני כבר עושה את דרכו למקום המשוער של התאונה. המכשיר, שמשקלו 30 ק"ג, יכול לאתר מטוסים עד עומק של 20 אלף רגל. הוא  נגרר על ידי ספינה במהירות איטית של חמישה קשר וקולט שידורים אקוסטיים ממעמקי הים.

WAR ZONE כותב כי בשלב השני  ניתן להעלות את המטוס אל פני הים בשילוב של כלי רכב תת-ימי  נשלט מרחוק ושקים מיוחדים הנצמדים לגוף המטוס, מתנפחים, משמשים כמצופים ומעלים את המטוס אל פני הים. המטוס יועבר בספינת  גרר לבסיס בריטי בקפריסין הקרובה או לבסיס של חיל האוויר בבריטניה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית