פרסום: תביעה חושפת נזק שנגרם לציוד מחשוב של תעשייה אווירית בדרכו להונדורס 

מדובר בתביעה בגין מקרה שארע בסוף שנת 2020. מאז, תעשייה אווירית תיקנה את הנזקים והפרויקט מתקדם. גובה התביעה כ-10 מליוני ש״ח 

bigstock

פרסום של כלכליסט (תומר גנון) חושף כי תעשייה אווירית תובעת את חברת השילוח הימי צים בסכום של 10 מליוני ש״ח. 

״חברת הספנות צים גרמה נזק של כ-10 מיליון שקל למערכת סייבר מתקדמת ומסווגת שנמכרה לצבא של מדינת הונדורס שבמרכז אמריקה; כך עולה מתביעה שהגישה השבוע (ד') לבית המשפט המחוזי בחיפה אלתא – חטיבת המוצרים האלקטרוניים של החברה הממשלתית התעשייה האווירית (תע"א)״, כותבים בפרסום. 

על פי מקורות ישראל דיפנס, מדובר בארונות שרתי פיצה שנשלחו מישראל להונדורס כחלק מפרויקט בתחום הסייבר אותו מבצעת אלתא במדינה. בעוד הארונות הועמסו בצורה תקינה בישראל, הם הגיעו להונדורס ״מפורקים״ לדברי המקורות. 

כתב התביעה, על פי הפרסום, כולל תמונות של הציוד הרוס בהונדורס. "בסמוך להגעת האונייה לנמל פוארטו קורטס שבהונדורס בנובמבר 2020 נפרקה המכולה מהאונייה ונפתחה. עם פתיחת דלתות המכולה הבחינו נציגי אלתא בהונדורס כי חיישני הטלטול שהותקנו על גבי ארגזי המשלוח הופעלו באופן שהצביע שארגזים אלה עברו טלטול חריג באופן הובלתם המעלה חשש כי תכולתם ניזוקה". 

הפרויקט בהונדורס הוא אחד המשמעותיים של אלתא בתחום הסייבר בעולם. הפרויקט הינו חלק מהסכם G2G בהיקף של כ-300 מליוני דולרים שנחתם בין המדינות. ההסכם שנמתח לאורך עשור, עד 2026, כולל מכירת מערכות ביטחוניות כולל פתרונות סייבר.  

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית