חברת AllCloud משיקה מערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול נציגויות משרד החוץ בעולם

כל נציגויות ישראל יאוגדו מעתה תחת מטרייה טכנולוגית אחת אותה פיתחה החברה, שתאפשר למשרד החוץ שליטה ובקרה על כל הפעילות הדיפלומטית של ישראל בארץ ובעולם

בכירי סיילספורס, אולקלאוד ומשרד החוץ מתוך אירוע השקה שנערך במטה משרד החוץ בירושלים לרגל הטמעת מערכת המחשוב. צילום: הלנה גרצן

חברת AllCloud הישראלית בנתה מערכת ענן על גבי פלטפורמה של חברת Salesforce עבור משרד החוץ, אשר תעמיד את הדיפלומטיה הישראלית בחוד החנית הטכנולוגי. המערכת זמינה כבר עתה לשגרירים, הדיפלומטים, מטה משרד החוץ בארץ והנציגויות הישראליות ברחבי העולם.

מדובר במערכת מתקדמת וחדשנית שמרכזת את הפעילות הניהולית הדיפלומטית מכל נציגויות ישראל בעולם תחת מטריה טכנולוגית אחת. פיתוח המערכת ארך כשנה. את אפיון ויישום המערכת, שהותאמה לצרכים הייחודיים של משרד החוץ, ביצעה חברת AllCloud על גבי פלטפורמת Customer 360 המתקדמת של חברת Salesforce.

הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל ברחבי העולם מנהלות קשרים ענפים עם ממשלות זרות וארגונים בינלאומיים. עבודתם של הדיפלומטים דורשת קשר רציף, מסביב לשעון, עם עובדי המטה, הנציגים, משרדי הממשלה ועוד. המערכת החדשה של משרד החוץ מאפשרת גישה מיידית של עובדי המשרד לכל התוכן הארגוני הבלתי מסווג שמייצרים המטה והנציגויות במהלך עבודתם השוטפת ואחזור המידע בצורה פשוטה, מיידית ויעילה. 

למערכת מספר יתרונות מובנים: היא מאפשרת למשרד החוץ, המאופיין בתנועה רבה של עובדים שיוצאים לתפקידים בעולם וחוזרים לארץ, לנהל מערכת שליטה ובקרה יעילה ושימור הידע הארגוני; היא מאפשרת קשר רציף, ישיר ויעיל בין כל עובדי הארגון בארץ ובעולם; מסייעת לייעול הניהול והבקרה על פעילויות בין מטה המשרד והנציגויות; וכן מספקת אפשרות לניתוח קמפיינים ברשתות החברתיות באופן שיהיה נגיש מיידית לכל הנציגויות.

לדברי החברה, הטמעת המערכת היא השלב הראשון, כשהמטרה היא הקמת מערכות נוספות על בסיס הפלטפורמה הנוכחית, כך שתתאפשר דיגיטציה של שירותים ותהליכים שמספק המשרד. לדוגמא, קורסים לאזרחים של מדינות זרות. בנוסף, המשרד מתכנן ייעול של תהליכי העבודה הפנים ארגוניים באמצעות הפלטפורמה החדשה. 

משה בן-לולו, ראש אגף תקשוב במשרד החוץ, מסר: "כחלק מהיערכות משרד החוץ לשינוי תפיסת העבודה הדיפלומטית בעקבות משבר הקורונה, נבחנו פלטפורמות אשר יכולות לשלב את העבודה הדיפלומטית במטה ובנציגויות, תוך התאמתן לעידן הדיגיטלי והרשתות החברתיות. המהלך הינו חלק מפעילות נרחבת שהאגף מבצע לאחרונה בהרחבת ארגז הכלים הדיפלומטי.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית