אסותא משיקה מרכז חדשנות למו״פ טכנולוגיות AI

המרכז, שיוקם בשיתוף עם חברת NVIDIA, מיועד לאפשר שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה וחוקרים אקדמיים לטובת פיתוח מוצרים מתקדמים, לצד בחינתם בסביבה קלינית פעילה

צילום: תומר כהן

אסותא מרכזים רפואיים מכריזה על שיתוף פעולה טכנולוגי להקמתו של מרכז חדשנות למחקר ופיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית, בשיתוף עם חברת NVIDIA. המרכז הטכנולוגי יאפשר לאסותא להוביל שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה, סטארט-אפים וחוקרים אקדמיים, אשר יוכלו לבצע שימוש ביכולות טכנולוגיות רחבות היקף מבית אנבידיה לטובת פיתוח מוצרים וטכנולוגיות מתקדמות, לצד בחינתם בסביבה קלינית פעילה עם גישה קרובה לצוותים הרפואיים ולנתונים אנונימיים.

מרכז החדשנות יתבסס על טכנולוגיות ההאצה ופלטפורמות ה-AI של אנבידיה, וייהנה מתמיכה ומענה מקיפים של מהנדסי החברה. פעילות המרכז נמצאת בהרצה והוא יחל בפעילות מלאה לפני סוף 2021. באמצעות שיתוף הפעולה עם אנבידיה, תוכל אסותא לתמוך וליצור שיתופי פעולה טכנולוגיים רבים עם מגוון רחב של מפתחים וחוקרים במקביל. כך, ייחשפו צוותי הרפואה של אסותא לטכנולוגיות מתקדמות באופן שיסייע לשפר את איכות הטיפול והשירות הרפואי הניתן למטופלים. היקפי הפעולות הרפואיות המבוצעות והיעילות התפעולית יאפשרו לקצר באופן דרמטי את הזמן הנדרש לפיתוח, ניסוי ובחינה של מוצרי בינה מלאכותית המשתלבים בתהליכי הטיפול.   

"המרכז יאפשר לנו לפתח ולהטמיע עבור המטופלים שלנו פתרונות בינה מלאכותית בסביבה קלינית אמיתית ולהמשיך לשים את המטופל במרכז העשייה שלנו.  אסותא מציעה לחוקרים ולחברות סביבת עבודה קלינית בה ניתן יהיה לבחון את השימוש באלגוריתמים, בטכנולוגיות ובמוצרים החדשים בהיקפים נרחבים ובנגישות גבוהה לצוותים רפואיים ובסביבה קלינית אמיתית״, מסרה ד"ר מיכל גינדי, ראש אגף חדשנות וראש מערך הדימות באסותא. 

״אנו מזמינים מפתחים וחוקרים מובילים בתחומי הבינה המלאכותית לשתף איתנו פעולה ביצירת רפואת המחר: רפואה מולקולרית, רפואה מותאמת אישית, סיוע בקבלת החלטות בתחומי הפתולוגיה והרדיולוגיה, אופרציה והחלטות קליניות בחדרי ניתוח, הגנת סייבר בעולמות הרפואה, גילוי מחלות, פיתוח תרופות, מחקר רפואי ועוד", הוסיפה ד״ר גינדי.

לדברי לירון פרינד סעדון, מנהלת קשרי המפתחים ב-NVIDIA ישראל: "פלטפורמות הבינה המלאכותית של אנבידיה, הכוללות את NVIDIA Clara ומערכות NVIDIA DGX, בשילוב סביבה קלינית רחבת היקף שתספק אסותא, יאפשרו לחברות טכנולוגיה, חוקרים וסטארט-אפים להאיץ את פיתוחיהם ולהצעיד קדימה את ענף הבריאות הדיגיטלי המקומי והעולמי. מרכז חדשנות ה-AI של אסותא מרכזים רפואיים, תוך השימוש בטכנולוגיות שלנו, יסייע למגוון החוקרים וחברות הסטארט-אפ לקחת את פיתוחיהם לשלב הבא".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית