לקחי הלל יפה? משרד הבריאות מקים מערך גיבוי מבוסס Commvault

צו איסור הפרסום על האירוע בהלל יפה טרם הוסר, אך בין השורות, ניתן להבין שמשהו לא עבד כהלכה. כעת, מפרסם משרד הבריאות כי הוא משדרג את מערך הגיבויים שלו גם ״למניעת מתקפות כופר״

ראובן אליהו. צילום: ניב קנטור

משרד הבריאות משלים בימים אלו פרוייקט רחב היקף להחלפה ושדרוג מערך הגיבוי והגנת הנתונים, בין היתר ממתקפות כופרה, באמצעות פתרונות הגיבוי וההתאוששות מאסון של חברת Commvault.

מערכות הגיבוי של Commvault תשמשנה הן בדאטה סנטר, עבור סניפי המשרד, הן עבור ארכיון הדוא"ל, גיבוי ענן ובהמשך בבתי החולים הממשלתיים ויחידות הסמך יוכלו להצטרף לפרויקט. את הפרויקט שכולל שדרוג תשתיות השרתים, האחסון והגיבוי מבצעת חברת בינת תקשורת והיקפו נאמד במיליוני שקלים.

"בעקבות הקורונה חווינו הכפלה במספר המערכות התפעוליות במשרד הבריאות ובהיקף הנתונים. אנו מפעילים כיום לא פחות מ- 3,000 שרתים וירטואליים בדאטה סנטר המרכזי ועוד כמה מאות באתרים אחרים של המשרד כמו לשכות בריאות ובתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים״, אומר רונן אשכנזי, מנהל ה- IT – תשתיות שירות וסייבר במשרד הבריאות. 

״גדלנו מ- 50 שירותים בענן ל- 200 שירותים, הוספנו בסיסי נתונים חדשים וגדלנו בפעילות הכספות ממאות אלפי קבצים ביום למילוני קבצים ביום. נדרשנו למערכת חזקה ועתירת ביצועים שתוכל להתמודד עם היקפי המידע החדשים ותצליח לבצע את הגיבוי היומי בחלון זמן קצר הרבה יותר.

"קומוולט עמדה בכל דרישות הסף שלנו, באיכות וגם במחיר. אנו כבר רואים שהיא מסוגלת לבצע גיבוי ושחזור בהיקפים עצומים של מידע המגיע ממערכות שונות ביציבות גבוהה ומהירות רבה, כל זאת מבלי להפריע לפעילותן של שאר המערכות. בנוסף לכך יש לקומוולט מנגנונים מתקדמים לאיתור אנומליות באמצעות טכנולוגית לימוד מכונה, למניעת מתקפות כופר והצלת הנתונים".

ראובן אליהו CTO, תשתיות שירות וסייבר במשרד הבריאות, "לקומוולט פתרונות מתקדמים להגנה מפני מתקפות כופר וזהו אחד המרכיבים המרכזיים עליהם נדרשנו לענות במסגרת בחירת הפתרון" ראובן הוסיף: "המערכות של קומוולט מספקות פתרון כולל לגיבוי ושחזור מכלל המערכות, מה שלא היה לנו בפתרון הקודם. חלון הזמן של הגיבוי השתפר פלאים, אנחנו עומדים בו באופן מלא ולא חורגים, מה שמאפשר עבודה רציפה מתחילת יום העסקים".

מיכל אהרוני, מנהלת מכירות מגזר ציבורי, פיננסי ואקדמיה בקומוולט ישראל, אומרת: "אנחנו גאים לספק את פתרונותינו למשרד הבריאות. העומס שנוצר על מערכות משרד הבריאות הוא אך טבעי כשאנחנו כמעט שנתיים לתוך הקורונה, ואנחנו שמחים לשפר את מערך האחסון והגיבוי שלו כדי לייעל את עבודתו ובסוף להחזיר את כולנו לשגרה".

על פתרון ההגנה מפני מתקפות הכופרה, הוסיפה: "אנחנו עדים לעלייה חדה במתקפות כופרה בשנים האחרונות, בטח כנגד משרדים ממשלתיים או חברות פרטיות המכילות מידע רב ואישי של לקוחות. מבחינתו לקוחות משרד הבריאות הם אזרחים שחסינותם ופרטיותם צריכים להישמר באופן הכי גבוה שיש, ולכן ההטמעה של פתרון הגיבוי שלנו במשרד הבריאות לא היה שאלה של אם, אלא של מתי".

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת: ״בעידן בו כמויות המידע בארגון הולכות וגדלות, חשיבותן של תשתיות האחסון והגיבוי גדלה. בינת שמה למטרה מתן מענה מקצועי ויעיל ביישום פתרונות אלה תוך הקפדה על הכשרת מהנדסים ומטמיעים לרמה הגבוהה בתחום, בהתאם הוסמכה בינת על ידי Commvault כשותף בעל ההסמכות הבכירות ביותר - Market Builder ומיישמת פתרונות אחסון וגיבוי בכל מגוון הסקטורים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית