כשל ישראלי: האמירויות מעדיפה מערכת הגנה אווירית תוצרת קוריאה
משרד הביטחון לא השכיל לנצל את המומנט של הסכמי אברהם והאמירתים בחרו במערכת הגנה אווירית תוצרת קוריאה הדרומית. היקף העסקה: כ-3.5 מיליארדי דולרים
עמי רוחקס דומבה
| 17/11/2021
פרסום של משרד הביטחון האמירתי חושף כי הוא מעדיף לרכוש מערכת הגנה אווירית תוצרת קוריאה הדרומית מסוג MSAM. מדובר בעסקה בהיקף 3.5 מיליארדי דולרים. זאת, על פני רכישת מערכת ישראלית דוגמאת כיפת ברזל.
על פי פרסום של ג׳יינס, מדובר במערכת טילי קרקע-אוויר לטווח בינוני שפותחה כדי להחליף את מערכות ה- MIM-23 HAWK של דרום קוריאה. הסוללה מורכבת ממכ"ם רב-תכליתי נייד מתוצרת Hanwha Systems, רכב עמדת פיקוד, ובדרך כלל ארבעה משגרים, כל אחד נושא שמונה טילים משוגרים אנכית במיכלים.
לטיל של גרסת בלוק II עם יכולת תמרון משופרת המעניקה לו יכולת ‘hit-to-kill' נגד טילים בליסטיים. סוללת הבלוק II הראשונה נכנסה לשירות בחיל האוויר הדרום קוריאני בנובמבר 2020 ועברה את מבחני הקבלה הסופיים שלה הן מול מטוסים והן מול מטרות בליסטיות ביולי-אוגוסט, כך על פי מנהל התוכנית לרכישת ההגנה של קוריאה הדרומית (DAPA).
משרד הביטחון לא השכיל לנצל את המומנט של הסכמי אברהם והאמירתים בחרו במערכת הגנה אווירית תוצרת קוריאה הדרומית. היקף העסקה: כ-3.5 מיליארדי דולרים
פרסום של משרד הביטחון האמירתי חושף כי הוא מעדיף לרכוש מערכת הגנה אווירית תוצרת קוריאה הדרומית מסוג MSAM. מדובר בעסקה בהיקף 3.5 מיליארדי דולרים. זאת, על פני רכישת מערכת ישראלית דוגמאת כיפת ברזל.
על פי פרסום של ג׳יינס, מדובר במערכת טילי קרקע-אוויר לטווח בינוני שפותחה כדי להחליף את מערכות ה- MIM-23 HAWK של דרום קוריאה. הסוללה מורכבת ממכ"ם רב-תכליתי נייד מתוצרת Hanwha Systems, רכב עמדת פיקוד, ובדרך כלל ארבעה משגרים, כל אחד נושא שמונה טילים משוגרים אנכית במיכלים.
לטיל של גרסת בלוק II עם יכולת תמרון משופרת המעניקה לו יכולת ‘hit-to-kill' נגד טילים בליסטיים. סוללת הבלוק II הראשונה נכנסה לשירות בחיל האוויר הדרום קוריאני בנובמבר 2020 ועברה את מבחני הקבלה הסופיים שלה הן מול מטוסים והן מול מטרות בליסטיות ביולי-אוגוסט, כך על פי מנהל התוכנית לרכישת ההגנה של קוריאה הדרומית (DAPA).