IWI תספק רוס"רי "ערד" לימ"מ

הזמנה רשמית לאספקה זו צפויה לצאת בימים הקרובים ובשלב הראשון מדובר באספקה של עשרות רובים בלבד
 

The Arad rifle. Photo: IWI Int'l 

לישראל דיפנס נודע כי חברת IWI (מפעלי נשק לישראל) זכו במכרז של המשטרה לאספקת רובי סער "ערד" לימ"מ (יחידה מרכזית מיוחדת). הזמנה רשמית לאספקה זו צפויה לצאת בימים הקרובים ובשלב הראשון מדובר באספקה של עשרות רובים בלבד.

ברקע זכייה זו של IWI עומדת הסאגה של מכרז הרובים הגדול לכלל יחידות המשטרה. מזה שש שנים מנסה המשטרה לרכוש רובים חדשים, בינתיים ללא הצלחה. ביולי 2019 נכתב בישראל דיפנס כי המשטרה הוציאה מכרז חדש (לאחר שהקודם, שנה קודם, בוטל) לרכש מסגרת של 8000 רובים.

״המכרז מסמן העדפה לייצור ישראלי וכן חובת רכש גומלין בעסקה של יותר מ-5 מיליון דולר או התקשרות המשך של יותר מחצי מיליון דולר שמשתתף בהן ספק זר או יבואן״, כך כתבנו בהתייחס למכרז ההוא.  

כאמור, המכרז של 2019 הגיע לאחר מכרז כמעט כפול בגודלו (ל-15,000 כלים) בשנת 2018 שגם עליו דווח בישראל דיפנס. המכרז של 2018 התנהל כשלוש שנים עד לביטולו. כלומר, התחיל אי שם בסביבות 2015 - שש שנים אחורה.

בכתבה ההיא, יבואני ויצרני נשק ישראלים, הביעו את מורת רוחם מהניהול המקצועי של המכרז על ידי המשטרה. על פי מידע שהגיע לישראל דיפנס, גורם מקצועי בימ״מ, מומחה לנשק קל, הוא זה שאמור לבצע את הבחירה עבור המשטרה כולה.

האם זכייה זו של IWI הינה סימן לבאות לגבי הזוכה במכרז המשטרתי הגדול? ימים יגידו.

מחברת IWI נמסר כי הם מנועים להתייחס לפעילות החברה ולקוחותיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית