הסתיים תרגיל משותף למארינס לבי"ס ללוט"ר וליחידות מיוחדות של צה"ל 

קצין אג"ם של בית ספר ללוט"ר רס"ן ע' הסביר לאתר צה"ל כי מטרת התרגיל המשותף היא לשמור על כשירות הלוחמים ולתרגל לחימה בשטח בנוי במתאר אורבני יחד עם כוחות רק"ם, חי"ר וסיוע אש של המארינס

Staff Sgt. Donald Holbert/Marine Corps

הסתיים בסוף השבוע תרגיל שת"פ ייחודי בין לוחמי גדוד של המארינס, חיל הנחתים האמריקני, לבין לוחמי צה"ל ולוחמי בית הספר ללוט"ר. במקביל התקיימו שיחות המטה השנתיות בין צה"ל לבין מטה המארינס בהובלת קצין חי"ר וצנחנים ראשי תא"ל גיא לוי. בשיחות אלו נקבעת תכנית העבודה לשנה הבאה. 

אתמול (א) סיים מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ביקור ראשון באיחוד האמירויות, שם השתתף בכנס מפקדי חילות אוויר של כמה מדינות, וכן בחקר בתערוכת התעופה בדובאי. ביקורו של מח"א היה חלק מהעמקת הקשר והשת"פ בין המדינות ומימוש הסכמי אברהם. 

גדוד הנחתים שהשתתף בתרגיל בארץ נמצא בשלב מעבר בהפלגה בין בחריין לבין ארה"ב. בימים אלו מעמיסים הלוחמים האמריקניים על מטוסיהם את הציוד הרב שהביאו עמם וחוזרים לארה"ב.

קצין אג"ם של בית ספר ללוט"ר רס"ן ע' הסביר לאתר צה"ל כי מטרת התרגיל המשותף היא לשמור על כשירות הלוחמים ולתרגל לחימה בשטח בנוי במתאר אורבני יחד עם כוחות רק"ם, חי"ר וסיוע אש של המארינס. את התרגיל ניהל חפ"ק משותף של צה"ל והנחתים. מלבד בי"ס ללוט"ר השתתפה בתרגיל גם פלוגה של יחידת מגלן. 

"הפכנו את התפקידים של הלוחמים כדי לשלב וללמוד אחד את ה שני", אמר רס"ן ע', "המארינס קבעו את היעדים ויחידות צה"ל עמדו יפה ברף שמירת הכשירות שלהם, כלומר היה זה אימוןן בסטנדרט גבוה מאוד".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית