ישראל מצטרפת לשותפות הגלובלית בבינה מלאכותית

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה: הדבר יאפשר לישראל לשתף פעולה עם המדינות החזקות בתחום ולהשפיע על עיצוב המדיניות הבינלאומית

הדגל הישראלי מצטרף לשאר דגלי המדינות החברות ב-GPAI, חמישי האחרון. צילום: מתוך חשבון הטוויטר של אורית פרקש-הכהן

ישראל מצטרפת לשותפות הגלובלית בבינה מלאכותית, ה-GPAI (ר״ת של Global Partnership on Artificial Intelligence), פורום בין-מדינתי שנוסד ב-2020 בחסות ממשלות צרפת וקנדה. בנוסף צורפו לפורום (שמנה 19 חברות בלבד עד יום ה׳) גם דנמרק, שבדיה, אירלנד, בלגיה וצ׳כיה. את המהלך הוביל משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה.

ממשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה נמסר כי הצטרפות ישראל ל-GPAI תאפשר לה ״לשתף פעולה עם המדינות החזקות בתחום הבינה המלאכותית, לקחת חלק במחקרים בינלאומיים בתחום, להשפיע על עיצוב המדיניות הבינלאומית, להכיר מקרוב תהליכים של מדינות אחרות בתחום. כל אלה יסייעו לממשלה להתאים את מדיניותה בצורה אופטימלית עבור צמיחה של ענף החדשנות וההייטק ושל המשק בכלל״.

שרת החדשנות, אורית פרקש-הכהן, ביקרה בשבוע שלפני כן בפריז יחד עם מורן דיין, מנהל אגף טכנולוגיה וחדשנות במשרד החדשנות. השניים נפגשו עם בכירים ב-OECD ובממשלת צרפת על מנת להציג להם את ההתקדמות שהשיגה ממשלת ישראל בתחום הבינה המלאכותית בשנה האחרונה. ההכרזה על ההצטרפות הישראלית נעשתה במהלך הפסגה השנתית של הפורום בצרפת, במסגרתה התכנסו מומחי בינה מלאכותית מהתעשייה, החברה האזרחית, האקדמיה והפוליטיקה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית